در صورت خودداری الغنوشی از کاندیداتوری؛

النهضه نام چند شخصیت را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

النهضه نام چند شخصیت را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد
شنبه 12 مرداد 1398 - 23:10

رییس شورای مشورتی جنبش النهضه تاکید کرد: در صورتی که راشد الغنوشی رییس این جنبش از حق طبیعی اش طبق قانون کشور، از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهروری خودداری کند، این جنبش نام چند شخصیت را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می کند.

العالم ـ تونس

عبدالکریم هارونی امروز شنبه در نشست شورای مشورتی، پیش از برگزاری نشست الحمامات، گفت: از جمله این شخصیتها علی العریض معاون رییس جنبش النهضه، عبدالفتاح مورو رییس پارلمان، عبداللطیف المکی یکی از رهبران النهضه و عبدالکریم هارونی رییس شورای مشورتی است.

وی افزود: نشست شورای مشورتی امروز در شهر الحمامات مساله را به صورت نهایی در خصوص کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه نامزد از داخل جنبش النهضه و یا از خارج از آن باشد، قطعی خواهد کرد.

جنبش النهضه در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد که الغنوشی طبق آیین نامه داخلی جنبش النهضه، نامزد فعلی آن برای انتخابات است.

هارونی خاطرنشان کرد: در صورتی که جنبش النهضه تصمیم بگیرد که از نامزدی از خارج این نهضت حمایت کند، بی تردید کسی را که به اصول و اهداف انقلاب و دموکراسی نزدیک تر باشد، انتخاب خواهد کرد. و از شخصیتی که قادر باشد تونسی ها را متحد گرداند و به قانون اساسی و توافق با جنبش النهضه احترام بگذارد، جانبداری خواهد کرد.

وی توضیح داد که انتخاب شخصیتی از خارج از جنبش النهضه حتما بر اساس روابط شخصی نخواهد بود بلکه این انتخاب به شیوه ای کاملا منطقی صورت خواهد گرفت و جنبش النهضه نامزدها و برنامه های آنها را دنبال خواهد کرد و مناسبترین فرد را انتخاب خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها