هشدار وزیر سابق اردن درباره حضور گردشگران صهیونیست در مناطق تاریخی

هشدار وزیر سابق اردن درباره حضور گردشگران صهیونیست در مناطق تاریخی
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 04:12

وزیر گردشگری سابق اردن هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و درباره حضور گردشگران این رژیم در مناطق تاریخی و باستانی کشورهای عربی هشدار داد.

العالم-اردن

«مها الخطیب» وزیر گردشگری سابق اردن درباره سفر گردشگران صهیونیست به اردن هشدار داد و گفت که آن‌ها با سفرهای خود به دنبال ترویج تفکر صهیونیستی خود هستند.

اخیرا گروهی از گردشگران رژیم صهیونیستی با حضور در «مقام هارون» واقع در منطقه باستانی «پترا» (البتراء) و انجام برخی از مراسم دینی در محدوده آن، اعتراض و نگرانی مقامات و افکار عمومی اردن را برانگیخته‌اند.

خانم الخطیب در گفت‌وگو با خبرگزاری عمّون اردن گفت که در دورانی که او متصدی وزارت گردشگری این کشور بود، تلاش کرد که جلوی «وقاحت» گردشگران صهیونیست را بگیرد ولی اعتصاب آن‌ها و شکایت سفارت رژیم صهیونیستی در امان از او باعث شد که در نخستین تغییرات کابینه «سمیر الرفاعی»، نخست‌وزیر وقت اردن، او کنار گذاشته شود.

او گفت که منطقه «مقام هارون» از آثار دینی به شمار نمی‌رود و صرفا اثر تاریخی و باستانی است با این حال بسیاری از گردشگران صهیونیست با حضور در این منطقه اقدام به دفن قطعه‌هایی که به نظر قدیمی می‌رسد و نوشته‌هایی به زبان عبری بر آن‌ها حک شده است، در این منطقه و «وادی بن حماد»، پترا و «طبقه فحل» می‌کنند.

این مقام سابق اردن در گفت‌وگو با شبکه المیادین نیز گفت که اخیرا صهیونیست‌ها در چندین محل تاریخی اردن آثاری دفن کرده‌اند که ادعاهای خود را در آینده اثبات کنند.

او ادامه داد: «گردشگران اسرائیلی خسیس‌ترین گردشگران هستند و همیشه مشکل ایجاد می‌کند. علاوه بر این، صهیونیست‌ها برای اینکه ادعا کنند بخشی از کشورهای عربی به ویژه آثار باستانی متعلق به آن‌ها، طرح‌هایی دارند».

وزیر سابق گردشگری اردن هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که صهیونیست‌ها طی معاهده صلح به زور حق سفر به اردن را از این کشور گرفتند ولی شهروندان اردنی از رفتن به فلسطین اشغالی محروم‌اند.

پربیننده ترین خبرها