ادعای تازه وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر

ادعای تازه وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 11:08

"الشیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین با تکرار ادعای بی اساس بار دیگر مدعی شد که تهران و دوحه علیه این کشور اقدام می کنند.

العالم ـ بحرین

وزیر کشور بحرین در گفت و گو با روزنامه سعودی "الحیات" بدون اشاره به سرکوب گسترده ملت این کشور توسط نظامیان بحرینی، سعودی و اماراتی گفته، ایران و قطر در امور داخلی بحرین دخالت می کنند و آنها ما را هدف قرار داده اند.

عبدالله آل خلیفه مدعی شد: ایران و قطر بافت جامعه ما را نشانه رفته اند.

در فوریه سال ۲۰۱۱ اعتراض هایی علیه نظام حاکم بحرین آغاز شد و مخالفان نظام خواستار اجرایی سازی توافقی شدند که به موجب آن قرار بود اصلاحاتی در این کشور صورت گیرد، اما مقام های امنیتی بحرین با اعتراض کنندگان با وحشیگری برخورد کردند. در نتیجه این موضوع مخالفان خواستار تغییر نظام شدند. تحرک شیعیان بحرین نگرانی نظام منامه و حامیان خارجی آن را به دنبال داشت. در نتیجه این نگرانی ها نیروهای عربستان و امارات در قالب «سپر جزیره» برای سرکوب اعتراض کنندگان وارد عمل شدند و شماری از مخالفان نظام بحرین را سرکوب و به قتل رساندند.

به گزارش ایرنا، مقام های بحرین شمار زیادی از مدافعان حقوق بشر از جمله «نبیل رجب» عضو شورای مشورتی سازمان دیده بان حقوق بشر را بازداشت کردند. مقام های بحرین در برخورد با مخالفان به سرکوب و زندانی کردن آنان بسنده نکردند بلکه از شماری از مخالفان از جمله شیخ «عیسی قاسم» را سلب تابعیت کردند. به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندانهای این کشور شکنجه شده اند.

پربیننده ترین خبرها