دست رد دوباره آلمان بر سینه ترامپ/ برلین در ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز شرکت نخواهد کرد

دست رد دوباره آلمان بر سینه ترامپ/ برلین در ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز شرکت نخواهد کرد
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 16:27

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه بار دیگر در یک کنفرانس خبری به نقل از صدراعظم و تمامی اعضای دولت این کشور اعلام کرد که برلین در ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رسانه های آلمان، سخنگوی دولت برلین در یک کنفرانس خبری درباره ائتلاف دریایی آمریکا گفت: «آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در وضعیت و زمان فعلی، شرکت در ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز علیه ایران را ضروری نمی داند و تمام اعضای دولت نیز موافق نظر خانم مرکل هستند.»

سفارت آمریکا در برلین سه شنبه هفته گذشته از دولت آلمان خواست تا به آنچه که ائتلاف حفاظت از "عبور و مرور دریایی در تنگه هرمز" و "مبارزه با خشونت های ایران" در این تنگه توصیف کرد، بپیوندد؛ درخواستی که آلمان آن را رد کرده است.

امروز وزیر دفاع فرانسه نیز بار دیگر هدف اروپا را کاهش تنش در خلیج فارس و دفاع از منافع خود عنوان و تاکید کرد که پاریس، برلین و لندن قصدی برای استقرار تجهیزات بیشتر نظامی در منطقه خاورمیانه ندارند.

به گزارش ایرنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، پیش از این در نشستی خبری، با اشاره به طرح اروپایی‌ها برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج ‌فارس گفت: توصیه نمی‌کنیم کشورهای فرامنطقه‌ای به این ائتلاف‌ها بپیوندند؛ ائتلاف‌هایی که مبنای درستی ندارند و براساس توهم هستند. او با بیان اینکه ایران خود را موظف به حفظ امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز می‌داند، تصریح کرد: به آمدن کشورهای فرامنطقه‌ای به‌منظور تأمین امنیت تنگه هرمز راضی نیستیم؛ زیرا این منطقه امنیت دارد.

علی ‌ربیعی سخنگوی دولت نیز پیش از موسوی با خصمانه توصیف‌کردن اقدامات اروپایی‌ها، اعزام ناوگان به خلیج ‌فارس را «تحریک‌کننده» و موجب افزایش تنش‌ها ارزیابی کرد.

پربیننده ترین خبرها