تجمع یمنی ها در روز پنج شنبه مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک

تجمع یمنی ها در روز پنج شنبه مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 21:31

یمنی های مقیم آمریکا و فعالان سازمان های جامعه مدنی عربی روز پنج شنبه آتی (هشتم اوت) تجمع اعتراض آمیزی را مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک با هدف درخواست برای شکست محاصره فرودگاه بین المللی صنعاء برگزار می کنند.

العالم - یمن

"محمد الزبيدی"نماینده کمیته شکست محاصره یمن در نیویورک در گفت وگو با "الخبر الیمنی" گفت که درخواست تحصن کنندگان برای لغو محاصره فرودگاه صنعا، به لحاظ اهمیتی که دارد، درجهت منافع همه یمنی هاست.

وی افزود: تجمع کنندگان همچنین لغو محاصره همه فرودگاه ها و بنادر یمن را خواستار هستند، یمنی های مقیم مناطق مختلف آمریکا در این تجمع اعتراض آمیز شرکت می کنند.

الزبیدی تصریح کرد که این تجمع، پس از گذشت چند ماه از شروع فراخوان حقوقی اینترنتی برای مطالبه لغو محاصره فرودگاه صنعا برگزار می شود.

ائتلاف سعودی از 8 اوت 2015 ، فرودگاه بین المللی صنعاء را محاصره کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است، چرا که در نتیجه این محاصره، هزاران بیماری که برای درمان بیماری خود باید به خارج از کشور سفر کنند، از رفتن به خارج محروم شده و این مساله موجب مرگ آنان می شود.

وزارت بهداشت یمن اواسط ماه مه گذشته اعلام کرد بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعاء ، موجب مرگ 30 هزار بیمار شد که برای درمان بیماری خود باید به خارج از کشور سفر می کردند.

پربیننده ترین خبرها