روسیه به دنبال اتحاد قوی با ایران در برابر فشارهای آمریکاست/ مسکو درصدد اجماع بزرگ منطقه ای با حضور تهران/ دیگر اجازه یکه تازی به غرب بخصوص آمریکا در منطقه داده نخواهد شد

روسیه به دنبال اتحاد قوی با ایران در برابر فشارهای آمریکاست/ مسکو درصدد اجماع بزرگ منطقه ای با حضور تهران/ دیگر اجازه یکه تازی به غرب بخصوص آمریکا در منطقه داده نخواهد شد
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 12:50

تارنمای آسیا تایمز در تحلیلی به روابط نزدیک تهران و مسکو پرداخته و نوشته است روابط روبه رشد ایران و روسیه باعث شده است تا مسکو در برابر فشارهای غرب بر تهران، حمایت هایش را از ایران افزایش دهد و با تحریم های واشنگتن علیه تهران بشدت مخالفت کند.

العالم ـ اروپا

تارنمای آسیا تایمز روز چهارشنبه در مطلبی با اشاره به اینکه ایران و روسیه دو متحد قدیمی هستند که با یکدیگر مناسبات گسترده ای دارند نوشته است حمله به ایران حمله به روسیه به حساب می آید روسیه دیگر اجازه نخواهد داد تا غرب بخصوص آمریکا در این منطقه یکه تازی کند.

در این گزارش آمده است که روسیه به دنبال یک اجماع بزرگ منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران است تا باعث تقویت ثبات و امنیت منطقه شود.

آسیا تایمز تصریح می کند روس ها نمی خواهند کنفرانس و یا سازمانی مانند ساختارهای امروز در کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه داشته باشند بلکه به ساختاری فراگیرتر از این می اندیشند و نمی خواهند ایران خارج از چنین چارچوب هایی باشد.

آسیا تایمز با نزدیک توصیف کردن مناسبات چین، ایران و روسیه آورده است این سه کشور با یکدیگر روابط اقتصادی، تجاری و نظامی گسترده ای دارند ایران حتی با روسیه رزمایش های مشترک برگزار می کند مناسبات امنیتی و اقتصادی آنها هم در حال افزایش است.

بنا به این گزارش مفاهیم امنیتی برای روسیه بخصوص به دنبال فشارهای آمریکا بر روسیه، چین و ایران بسیار با اهمیت تر از گذشته است این کشور به دنبال اتحادی بسیار قوی با ایران و برخی کشورهای دیگر است تا بتواند در برابر ناتو و غرب نیروی بازدارنده قوی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، آسیا تایمز از قول نیکولا پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه آورده است که روسیه متحد ایران بوده است و خواهد بود روسیه روابط با ایران را به شکل دوجانبه و در ساختارهای چند جانبه گسترش خواهد داد.

گزارش تاکید می کند چنین اظهاراتی به این معنا است که روسیه دیگر ایران را در میان فشارهای اقتصادی سنگین آمریکا تنها نخواهد گذاشت و در کنار تهران با واشنگتن مقابله خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها