جلسه جانسون با مشاور امنیت ملی ترامپ در لندن علیه تهران

جلسه جانسون با مشاور امنیت ملی ترامپ در لندن علیه تهران
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 21:09

نماینده نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه قصد دارند درمورد موضوعات مربوط به امنیت و اوضاع در ایران بحث و گفتگو كنند.

العالم ـ اروپا

آن طور که نماینده نخست وزیر انگلیس گفته، قرار است بوریس جانسون و جان بولتون درباره طیف گسترده ای از موضوعات امنیتی از جمله ایران گفتگو کنند.

بولتون روز دوشنبه در یک سفر رسمی دو روزه وارد لندن شده که طی آن قصد دیدار با اعضای دولت جدید انگلیس را دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پیش از این CNN گزارشی منتشر کزده بود مبنی بر اینکه مشاور رییس جمهور آمریکا قصد دارد سیاست دونالد ترامپ را به کابینه انگلیس منتقل کند. که این مسئله به ویژه در مورد سیاست های آمریکا در مورد ایران و شرکت چینی هوآوی صدق می کند.

به دنبال خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های شدید علیه ایران، واشنگتن همواره با توسل به تهدید و تطمیع تلاش کرده که اروپا را با خود همراه کند.

اکنون انگلیس که در آستانه خروج از اتحادیه اروپاست تمایل خود را به نزدیکی به آمریکا آشکارا نشان داده و با توقیف کشتی حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق بر خلاف تعهد لندن به برجام و مغایرت رفتار این کشور با قوانین بین المللی، حالا هم با تکمیل این پازل از پیش طراحی شده اعلام کرده که به ائتلاف دریایی آمریکا علیه تهران خواهد پیوست.

پربیننده ترین خبرها