معترضان به فرودگاه هنگ کنگ بازگشتند/ تلاش برای متوقف کردن دوباره پروازها

معترضان به فرودگاه هنگ کنگ بازگشتند/ تلاش برای متوقف کردن دوباره پروازها
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:25

صدها تن از معترضان هنگ کنگی بار دیگر امروز (سه شنبه) به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بازگشتند تا مانع از سرگیری پروازهای پر ازدحام ترین فرودگاه آسیا شوند.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ، در حال حاضر صدها تن از معترضان که به صورت اینترنتی و در شبکه های اجتماعی به این تجمع فراخوانده شده اند در ورودی اصلی فرودگاه تجمع کرده و قصد ورود به ترمینال و سالن اصلی فرودگاه را دارند.

تجمع معترضان در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در حالی است که پروازهای این فرودگاه روز گذشته (دوشنبه) لغو و امروز سه شنبه از سر گرفته شد اما تصور می شود که بار دیگر فعالیت این فرودگاه متوقف شود.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به مسافران توصیه کرده است که از طریق وب سایت فرودگاه و برنامه موبایلی آن به آخرین اطلاعات پرواز توجه کنند.

ایر چاینا، شرکت هواپیمایی چین هم روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۴ پرواز این شرکت امروز و فردا لغو شده و ممکن است پروازهای بیشتری هم لغو شوند این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرد به منظور جلوگیری از سردرگمی مسافران، ظرفیت خود را از هنگ کنگ ‌به مسیرهای پکن و شنژن افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به جز پروازهای خروجی که کار پذیرش مسافران آنها پایان یافته و نیز پروازهایی که به مقصد هنگ کنگ به راه افتاده‌اند، تمامی پروازها در روز دوشنبه لغو می‌شود.

همزمان با افزایش نا آرامی ها در هنگ کنگ، «کری لام» رییس اجرایی این منطقه به معترضان هشدار داد که به تجمعات پایان دهند.

«یانگ گوانگ» سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو در وزارت امور چین نیز به معترضان هشدار داد و گفت: از آنجائیکه معترضان خشونت طلب هنگ کنگی بارها با استفاده از اشیا خطرناک به پلیس حمله کرده اند این حملات مصداق تروریسم است.

او معترضان را اقلیتی کوچک برشمرد که به دنبال وارد کردن آسیب به اقتصاد هنگ کنگ هستند و تاکید کرد چنانچه معترضان به بازی با آتش ادامه دهند در آتشی که خود افروخته اند خواهند سوخت.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ با پذیرش ۷۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸، هشتمین فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان معرفی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها