تلاش آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه

تلاش آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 22:38

به نقل از ایتارتاس، لئونید اسلوتسکی Leonid Slutsky, رئیس کمیته امور خارجه مجلس سفلای پارلمان (دومای دولتی روسیه) اعلام کرد آمریکا به تلاش های خود برای مداخله در امور داخلی روسیه ادامه می دهد ولی این تلاش ها محکوم به شکست است.

العالم - اروپا

اسلوتسکی این سخنان را در واکنش به اظهارات استنی هویر Steny Hoyer, رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد که درباره تجمعات مخالفان در مسکو اظهار نظر کرده بود.

اسلوتسکی در فیس بوک نوشت: "وی (هویر) آنهایی را که در جریان تجمعات بدون مجوز بازداشت شدند, «زندانی سیاسی» توصیف کرد و گفت «برخورد رژیم» با آنها «باید جهان را نگران کند»".

وی گفت: "آمریکا تنها کشور در جهان است که قانونگذارانش می توانند در حاکمیت کشورهای دیگر مداخله کنند".

وی افزود: "با این حال, آقای هویر, من به شما اطمینان خاطر می دهم که طرح های واشنگتن درباره روسیه محکوم به شکست است. قانونگذاران ما با آنها مخالفت خواهند کرد".

اسلوتسکی اعلام کرد: "این ماریا بوتینا (تبعه روس در بند در آمریکا) است که زندانی سیاسی است و جهان باید نگران سیاست وقیحانه آمریکا با هدف برقراری یک هژمونی (سلطه) جهانی باشد".

گروه های مخالف در دومای دولتی روسیه پیش از این خواستار تحقیق درباره مداخله شماری از رسانه های خارجی و دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در امور داخلی روسیه به ویژه در جریان تجمع غیرقانونی اخیر در مسکو شدند.

حزب حاکم روسیه از این درخواست حمایت کرده است.

روز دوشنبه, ویاچسلاو وولودین Vyacheslav Volodin, رئیس دومای دولتی, پس از دیدار با واسیلی پیسکارف Vasily Piskarev, رئیس کمیته امنیت و ضد فساد دومای دولتی, اعلام کرد شورای دومای دولتی نوزدهم ماه اوت به منظور بحث درباره مداخله خارجی در امور داخلی روسیه, نشست ویژه ای برگزار خواهد کرد.

این شورا به خصوص احتمال تشکیل یک کمیسیون ویژه را به منظور رسیدگی به این مسئله ارزیابی خواهد کرد.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها