تلاش آمریکا برای ادامه توقیف "گریس1"/ ناخدا و سه خدمه نفتکش آزاد شدند

تلاش آمریکا برای ادامه توقیف
پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 13:53

رویترز در خبری فوری اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا خواستار تمدید مدت زمان توقیف کشتی "گریس یک" در جبل الطارق شد.

العالم-ایران

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد، وزارت دادگستری این کشور با ارسال نامه‌ای به مقامات جبل طارق، خواستار توقیف و عدم آزادی نفتکش حامل نفت ایران شده است.

روزنامه «جبل‌طارق کرونیکل» گزارش داد که دادگاه عالی این منطقه ضمن مبرا دانستن ناخدا و سه خدمه نفتکش گریس ۱، حکم آزادی آنها را صادر کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت علی‌رغم اینکه قرار بود نفتکش حامل نفت ایران صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی، از توقیف خارج شود اما بعد از درخواست وزارت دادگستری آمریکا، این تصمیم را تا عصر امروز به تعویق انداخته است.

این درحالی است که نشریه «سان» در خبری اختصاصی نوشته است که کشتی «گریس ۱» که از یک ماه و نیم پیش در نزدیکی ساحل «جبل طارق» در توقیف به سر می‌برد، امروز (پنج‌شنبه) آزاد می‌شود.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این کشتی که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها