ایران عملیات انتحاری در مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد

 ایران عملیات انتحاری در مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 12:14

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف و انزجار از عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از حاضرین در این مراسم شد، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

العالم- ایران/ سیاسی

سیدعباس موسوی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان بویژه خانواده های قربانیان و داغدیدگان این اقدام غیرانسانی و اعلام حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، مرتکبین به چنین جنایت هایی را دشمنان انسانیت، صلح، امنیت و ثبات افغانستان و منطقه دانست و اظهار داشت: افغانستان در حال گذراندن دورانی سخت و سرنوشت ساز است که در این راه، مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد؛ اطمینان داریم افغانستان می تواند با اتحاد بین دولت و ملت و تمامی گروهها و اقوام و صبوری و دوراندیشی، این مشکلات را پشت سر بگذارد و آینده ای روشن برای نسل های آینده این کشور ترسیم کند و در این راه همواره ایران را در کنار خود خواهد داشت.

به گزارش «رویترز» شاهدان می‌گویند که مجلس عروسی مربوط به شیعیان افغانستان هدف حمله قرار گرفت.گروهی نیز تاکنون مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز گفت که انفجار در تالار هتل «شهر دبی» در منطقه ششم شهر کابل انتحاری بود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله گفت: «امارت اسلامی انفجار علیه غیرنظامیان و وارد کردن تلفات به آنها در یک هتل شهر کابل را شدیداً محکوم می‌نماید. اینگونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و کودکان هیچ توجیه و جوازی ندارد».

پیش از این گروه تروریستی داعش بارها شیعیان را در افغانستان و غرب کابل هدف قرار داده بود.

پربیننده ترین خبرها