خرازی: اروپا باید در مقابل اقدامات آمریکا از استقلال خود دفاع کند/ گام سوم کاهش تعهدات برجامی در حال بررسی است

خرازی: اروپا باید در مقابل اقدامات آمریکا از استقلال خود دفاع کند/ گام سوم کاهش تعهدات برجامی در حال بررسی است
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 20:06

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی کشور ضمن اشاره به خنثی بودن اروپا در اجرای تعهدات برجامی خود، یادآور شد: تا امروز جمهوری اسلامی ایران دو گام برای کاهش تعهداتش در برجام برداشته است و گام سوم کاهش تعهدات برجامی هم در حال بررسی است.

العالم - ایران / سیاسی

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی امروز در گفتگو با العالم عدم پایبندی اروپایی ها به تعهداتشان در برجام را به مثابه نقض برجام دانست و تاکید کرد: اروپایی ها نه تنها باید تعهداتشان در برجام را اجرا کنند، بلکه باید از استقلال خود در مقابل آمریکایی ها دفاع کنند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت در مورد نقض تعهدات طرف‌ها، گام هایی را در جهت کاهش تعهداتش در برجام بردارد و تاکنون هم مشاهده می کنید ایران دو گام برداشته شده است، البته امروز اروپایی ها به یک تقلایی افتاده و نتایجی را هم گرفته اند، اما ما آثاری از آن را مشاهده نمی کنیم.

خرازی در خصوص اجرای گام سوم ایران اظهار داشت: طبیعتا اگر اروپایی‌ها نتوانند اقدامی انجام دهند ما باید گام سوم را بردایم، اما اینکه چه اقدامی در گام سوم بر می داریم به تصمیم مسئولین عالی رتبه کشور بستگی دارد، پیشنهاداتی هم در این خصوص هست نهایتا در جهت مصالح کشور تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها