واکنش دولت مستعفی هادی به تحولات ابین

واکنش دولت مستعفی هادی به تحولات ابین
سه شنبه 29 مرداد 1398 - 13:19

دولت رئیس جموری مستعفی و فراری یمن امروز سه شنبه در واکنش به سلطه نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) بر یک پادگان در استان ابین (زادگاه عبدربه منصور هادی) ، اعلام کرد که این تحولات غیر موجه و مردود است.

العالم - یمن

به گزارش العالم ، دولت رئیس جموری مستعفی و فراری یمن هشدار داد که این تحولات می تواند تلاش های عربستان را در زمینه میانجی گری برای پایان دادن به بحرانی که در پی سلطه نیروهای شورای انتقالی بر تعدادی از موسسات دولتی در عدن به وجود آمد، به شکست بکشاند.

وزارت خارجه دولت رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در بیانیه ی توئیتری خود اعلام کرد : تشدید تنش ها در استان ابین از سوی نیروهای شورای انتقالی، غیرقابل توجیه و مردود است و می تواند تلاش های برادران ما در عربستان سعودی را که قابل تقدیر است، با شکست مواجه کند.

منابع خبری از درگیری میان نیروهای شورای انتقالی که تحت حمایت امارات هستند و نیروهای امنیتی ویژه در ابین یمن خبر دادند.

شهر عدن در جنوب یمن در روزهای گذشته صحنه حوادث خشونت باری بوده که طی آن ، ده ها نفر از شبه نظامیان کمربند امنیتی (تحت حمایت امارات) و شبه نظامیان دولت هادی (تحت حمایت عربستان سعودی ) کشته و یا زخمی شدند.

این درگیری ها تا زمان سلطه نیروهای کمربند امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری در معاشیق در عدن و مراکز دولتی و فرار اعضای دولت رئیس جمهوری مستعفی و فراری از عدن تا شروع گفت و گوها در ریاض ادامه داشت.

پربیننده ترین خبرها