تدبیر تهران، مسکو و آنکارا برای به حاشیه راندن سوئیفت؛

ایجاد سامانۀ ارتباطات مالی بین بانکی میان ایران، روسیه و ترکیه

ایجاد سامانۀ ارتباطات مالی بین بانکی میان ایران، روسیه و ترکیه
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 18:15

سفیر روسیه در تهران از اتصال شبکه‌های بانکی ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

العالم - ایران/ اقتصادی

لوان جاگاریان، سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران با بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر روسیه در این دیدار از اتصال شبکه‌های بانکی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از این طریق انتقال پول بین دو کشور به راحتی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش روابط اقتصادی بین روسیه و ایران، افزود: سه روز دیگر نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود و در دیدار آقایان روحانی و پوتین بر گسترش این تعاملات تاکید خواهد شد.

بلومبرگ نیز پنجشنبه 31 مرداد اعلام کرد روسیه و ترکیه در ماه جولای، مذاکراتی برای اتصال شرکت‌ها و نهاد‌های مالی ترکیه به پیام رسان بانکی که روسیه به عنوان جایگزین سوئیفت طراحی کرده، آغاز کرده اند.

پیشتر رییس بانک مرکزی روسیه از آغاز روند توسعه سامانه انتقال مالی روسیه شبیه سوئیفت از سال ۲۰۱۴ خبر داده بود. الویرا نابیولینا رفع مخاطرات سامانه‌های مالی جهانی و در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا را هدف روسیه از ایجاد سامانه پیام رسان مالی اعلام کرده بود. به گفته رییس بانک مرکزی روسیه، روند ایجاد سامانه نقل و انتقالات مالی روسیه در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها