ماکرون: برای دیدار ترامپ و روحانی تلاش می‌کنیم/ ترامپ: در صورت مناسب بودن شرایط آماده دیدار با رئیس جمهور ایران هستم

ماکرون: برای دیدار ترامپ و روحانی تلاش می‌کنیم/ ترامپ: در صورت مناسب بودن شرایط آماده دیدار با رئیس جمهور ایران هستم
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 19:19

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا گفت که مذاکرات گروه 7 درباره بسیاری از موضوعات سازنده بود و با وی به این توافق رسیدیم که ایران باید به برجام پایبند باشد.

العالم - اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که مذاکرات گروه 7 درباره بسیاری از موضوعات سازنده بود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه این کنفرانس خبری گفت که وی برای دیدار «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و ترامپ طی هفته‌های آینده تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که روحانی در راستای منافع کشورش آماده دیدار با هر رهبر سیاسی است و اگر رئیس جمهور ایران و ترامپ با یکدیگر دیدار کنند دستیابی به یک توافق ممکن است و در این زمینه نیز با روحانی گفت‌وگو کرده است.

ماکرون همچنین گفت که وی با رئیس جمهور آمریکا موافق است که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی اضافه کرد که تحریم‌های آمریکا پیامدهای زیادی برای اقتصادی ایران به همراه داشته و همین موضوع باعث افزایش فشارها علیه این کشور شده است.

رئیس جمهور فرانسه گفت که در جریان برگزاری نشست سران گروه 7 به ترامپ قصد خود برای دعوت از ظریف را اعلام کردم. این ایده فرانسه بود که ایران را برای مذاکره مجدد دعوت کند اما این اقدام به نمایندگی از آمریکا نبوده است.

ترامپ نیز در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که ایران حامی تروریست در جهان است.

وی در ادامه گفت که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم بلکه به دنبال دستیابی به تضمینی هستیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و موشک‌های بالستیک نداشته باشد و توافق طولانی مدت‌تری با ایران داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد در صورتی که شرایط مناسب باشد با رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد اما وی با این حال تهدید کرد که در صورتی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد، با قدرتی شدید مواجه خواهد شد

ترامپ گفت که ایران می‌تواند کشور فوق‌العاده‌ای باشد اما این موضوع بدون سلاح هسته‌ای ممکن نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با ادعای اینکه تهران طی دو سال گذشته تغییر کرده، ایران و کره‌شمالی را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت که هر دو کشور پتانسیل‌های اقتصادی چشمگیری دارند.

ترامپ در ادامه با اشاره به این موضوع که مردم ایران، مردم بزرگی هستند مدعی شد که نمی‌خواهد شاهد سختی کشیدن آنها به دلیل تحریم‌ها باشد.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: روحانی مذاکره کننده بسیار خوبی است و معتقدم که به دیدار با من تمایل دارد، ایرانی ها مذاکره کنندگانی قوی هستند و می دانم که با جان کری و اوباما چه کردند.

در حال تکمیل...

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها