شورای عالی دفاع لبنان: حق ما برای پاسخ به تجاوزها با هر ابزاری محفوظ است

شورای عالی دفاع لبنان: حق ما برای پاسخ به تجاوزها با هر ابزاری محفوظ است
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 12:13

شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق‌العاده خود درباره حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت اعلام کرد، لبنان حق خود برای پاسخ به هر تجاوزی را محفوظ می‌داند.

العالم - لبنان

شورای عالی دفاع لبنان سه‌شنبه شب (دیشب) در پی تجاوز پهپادی هفته جاری رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در بیانیه پایانی پس از این جلسه بر ضرورت دفاع از حاکمیت لبنان تأکید و اعلام شد: لبنانی‌ها حق دارند با تمام ابزارها در مقابل هر تجاوزی مقابله کنند.

شورای عالی دفاع لبنان تأکید کرد: این حق در منشور سازمان ملل برای جلوگیری از تکرار اینگونه تجاوزها بر لبنان، ملت و خاک آن حقی محفوظ است.

این جلسه در قصر «بیت الدین» به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهور و مشارکت «سعد الحریری» نخست‌وزیر و دیگر مقامات این کشور برگزار شد.

یکشنبه (سوم شهریورماه) دو پهپاد رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت تجاوز کردند که یکی از آنها ساقط و دیگری منفجر شد.

مقاومت اسلامی لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این گروه اقدام به بررسی پهپادی کردند که در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرد و مشخص شد که این پهپاد حاوی بمبی بوده که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.

روزنامه لبنانی «النهار» در همین ارتباط گزارش داد: بر اساس اطلاعات امنیتی، شخصیتی که اسرائیل قصد هدف قرار گرفتن وی با دو پهپاد را داشت، یکی از نمایندگاه سابق حزب‌الله است که در حال حاضر جایگاهی بلندپایه در این جنبش دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها