اعلام همبستگی اتحادیه عرب با لبنان علیه حملات رژیم صهیونیستی

اعلام همبستگی اتحادیه عرب با لبنان علیه حملات رژیم صهیونیستی
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 07:44

اتحادیه عرب در پی حملات متقابل میان رژیم صهیونیستی و حزب الله، همبستگی خود را با کشور لبنان اعلام کرد.

العالم ـ لبنان

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که این اتحادیه با اشاره تلویحی به حزب الله، نسبت به هرگونه تصمیم گیری برای جنگ از سوی گروهی خاص که اعتبار کشور لبنان را خدشه دار سازد، هشدار داد.

این بیانیه‌ به نقل از یک مقام مسئول اعلام کرد: احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب با ابراز نگرانی نسبت به تبادل آتش در مناطق مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی، همبستگی کامل این نهاد را با دولت لبنان در مقابله با هرگونه تجاوز اعلام کرد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است: جامعه جهانی مسئول کنترل واکنش‌های اسرائیل است که می‌تواند شرایط را به سمت تنش بیشتر برای اهداف انتخاباتی در داخل این رژیم سوق دهد.

این منبع افزود: حفظ اعتبار نهادهای دولت لبنان در برابر جامعه جهانی باید در این شرایط حساس جزو اولویت‌ شمرده شود و اقدام یکجانبه طرف یا گروهی خاص برای اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت ساز مربوط به جنگ، به نفع کشور و یا ملت لبنان نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد که هدف اسرائیل از اتخاذ چنین سیاستی، لطمه زدن به انسجام لبنان است، از این رو لبنانی‌ها باید در برابر این طرح‌ها از طریق همبستگی با نهادها و تصمیم گیری یکپارچه سیاسی و امنیتی از سوی دولت و ترجیح دادن مصالح ملی لبنان بر هر چیز دیگری، ایستادگی کنند.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان روز یکشنبه در اقدامی تلافی جویانه و دفاع مشروع، یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار داد.

منابع خبری به نقل از حزب الله لبنان اعلام کردند که در پی حمله به یک خودروی نظامی در مسیر پادگان افیفیم در شمال فلسطین اشغالی، شماری از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

بر اساس اعلام رسانه ها در پی این حمله، رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات حزب الله اعلام کرد که بیش از 100 موشک و راکت به سمت برخی روستاهای مرزی لبنان شلیک کرده است.

پربیننده ترین خبرها