روز‌های خونین شیکاگو؛ 7 کشته و 34 مجروح ناشی از تیراندازی

روز‌های خونین شیکاگو؛ 7 کشته و 34 مجروح ناشی از تیراندازی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 20:31

تیراندازی در سومین شهر پرجمعیت آمریکا طی تعطیلات رسمی اخیر در این کشور چند کشته و مجروح برجای گذاشت.

العالم - آمریکا

آمار تلفات ناشی از حمل سلاح در آمریکا کماکان در حال افزایش است به طوری که در یک هفته و در یکی از شهرهای پرجمعیت این کشور این مسئله به کشته و مجروح شدن چند نفر از جمله چند محصل منجر شد.

به نوشته وبگاه «استار» به نقل از شبکه تلویزیونی «وی ِال ِاس» در جریان تعطیلات آخر هفته در آمریکا که با «روز ملی کارگر» در این کشور مصادف شد (اولین دوشنبه ماه سپتامبر) تنها در شهر «شیکاگو» هفت نفر کشته و 34 نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، دو نوجوان در بین کشته شدگان ناشی از شلیک گلوله در شیکاگو بودند. «داوانتا جکسون» 15 ساله یکی از نوجوانان محصلی بود که اوائل صبح یکشنبه نزدیک منزلش به ضرب گلوله کشته شد. خواهر داوانتا در این زمینه گفت که قاتلان برادرش با تماس تلفنی از وی خواستند که از خانه خارج شود و هنگامی که داوانتا از منزل بیرون آمد، قاتلان به وی شلیک کردند.

روز شنبه نیز دو مرد 32 و 26 ساله مقابل منزلشان در شیکاگو با شلیک گلوله به قتل رسیدند. این تیراندازی منجر به جراحت سه تن دیگر نیز شد.

خشونت‌های آخر هفته در این شهر در حالی رخ داد که پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای از افزایش گشتزنی‌ها طی سه روز تعطیلات رسمی در آمریکا به مناسبت روز ملی کارگر خبر داده بود. شیکاگو بزرگترین شهر ایالت «ایلینوی» و سومین شهر پرجمعیت در آمریکاست.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که تنها در ماه گذشته، 51 نفر در حوادث گوناگون تیراندازی در سراسر آمریکا جان خود را از دست دادند. «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به تیراندازی‌های جمعی و گسترده در آمریکا اشاره کرد و نوشت که تنها در ماه آگوست، 51 نفر در آمریکا در حوادث مرتبط با تیراندازی جان خود را از دست دادند. این گزارش به جدیدترین حادثه تیراندازی در آمریکا اشاره کرد که روز شنبه در نزدیکی «اودسا» ایالت تگزاس به وقوع پیوست و پنج نفر جان خود را از دست دادند.

این حوادث تنها بخش کوچکی از ده‌ها حادثه تیراندازی در آمریکاست و لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرت دارد که حتی کنگره هم توانایی مقابله با آن را ندارد و قوانینی تاکنون برای کنترل حمل سلاح در این کشور تصویب و اجرا نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها