تداوم آموزش شبه نظامیان مستقر در شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی

تداوم آموزش شبه نظامیان مستقر در شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 22:45

منابع مطلع از آموزش 700 شبه نظامی یک گروه تحت حمایت ارتش آمریکا در شرق سوریه در هفته‌های گذشته خبر دادند.

العالم - سوریه

منابع مطلع از تکمیل آموزش 700 شبه نظامی جدید گروه «یگان‌های مدافع خلق»، از شاخه‌های «پ‌ک‌ک‌» (حزب کارگران کردستان ترکیه) از سوی نظامیان آمریکا و نیروهای پ‌ک‌ک خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این آموزش نظامی هفته‌های گذشته در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی در شرق سوریه صورت گرفت. منابع مطلع گفتند که نیروهای یگان‌های مدافع خلق همزمان با آغاز مذاکرات ترکیه با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، اردوگاه‌های آموزشی خود را از مناطق مرزی به سمت جنوب انتقال دادند.

این منابع افزودند که 700 شبه نظامی در اردوگاه‌هایی در شهرهای «رقه»، «الثوره» و «شداده» در جنوب «حسکه» آموزش دیدند. بنابر اظهارات این منابع، نظامیان آمریکایی تروریست‌ها را در زمینه استفاده از سلاح‌های مختلف آموزش دادند.

به گزارش آناتولی، حدود 2000 نظامی آمریکایی در 18 پایگاه نظامی و نقطه در سوریه مستقرند و آمریکا از سال 2015 به بهانه نبرد با داعش، از گروه یگان‌های مدافع خلق پشتیبانی نظامی می‌کند.

پیشتر نیز مقام‌های ارشد ترکیه به روابط بین نظامیان آمریکا و گروه‌های پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق اشاره کرده بودند.

ترکیه در 30 سال گذشته پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی برشمرده و آن‌را مسئول کشته شدن حدود 40 هزار نفر از اهالی این کشور از جمله زنان و کودکان ذکر کرده است. بعد از نقض توافق آتش بس، درگیری‌های زیادی بین نیروهای ارتش ترکیه و این دو گروه رخ داده است. آنکارا یگان‌های مدافعین خلق را نیز بسان پ‌ک‌ک بر می‌شمارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها