استاندار الحسکه: اکثر ساکنان استان حامی دولت سوریه هستند

استاندار الحسکه: اکثر ساکنان استان حامی دولت سوریه هستند
پنج‌شنبه 14 شهريور 1398 - 11:44

استاندار الحسکه با اشاره به حمایت ساکنان این استان از دولت سوریه، تأکید کرد که هیچ کس در این استان، موافق حضور ترکیه، آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور نیست.

العام - سوریه

«جایز الحمود الموسی» استاندار الحسکه واقع در شمال شرق سوریه تأکید کرد که دولت این کشور، کنترل تمامی خاک خود را مجددا به دست خواهد گرفت.

الموسی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن تصریح کرد که ملت سوریه مخالف طرح موسوم به «منطقه امن» است؛ طرحی که آمریکا و ترکیه برای جبران شکست‌های تروریست‌های تحت حمایت خود در حال اجرای آن در شمال سوریه هستند.

وی در ادامه اعلام کرد که در استان الحسکه، هیچ کس حضور ترکیه، آمریکا و شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه) را نمی‌پذیرد و بیشتر ساکنان این استان، حامیان دولت سوریه هستند.

نیروهای دموکراتیک که نام اختصاری آن در عربی «قسد» (قوات سوریا الدیموقراطیة) است، تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند؛ هر چند که بسیاری از کارشناسان از جمله برخی مسئولان کُرد بر این باورند که کُردهای قسد، در واقع ابزاری برای اجرای نقشه‌های آمریکا به شمار می‌روند.

استاندار الحسکه تصریح کرد که ساکنان این استان، هیچ دشمنی بین خود ندارند، بلکه فقط برخی گروه‌ها وجود دارند که «به زودی از بین خواهند رفت».
الموسی با اشاره به اشغال یک ساختمان دولتی توسط عناصر قسد در شهر الحسکه، اعلام کرد که یک گروه از «جدایی‌طلبان که عِرق ملی ندارند»، کارمندان این ساختمان را ترساندند و آنان را بیرون انداختند.

وی بر این باور است که این عناصر، «هیچ جایگاه مردمی در الحسکه ندارند، بلکه عبارتند از یک گروهِ سلاح به دست که خارج از مشروعیت حکومت فعالیت می‌کنند».

استاندار الحسکه با بیان اینکه تجاوزات این گروه‌ها، زیاد به طول نخواهد انجامید، اعلام کرد که این ساختمان نیز از دست شبه‌نظامیان کُرد خارج خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها