مسکو: بیش از 1400 آواره سوری ظرف 24 ساعت به کشورشان بازگشتند

مسکو: بیش از 1400 آواره سوری ظرف 24 ساعت به کشورشان بازگشتند
پنج‌شنبه 14 شهريور 1398 - 14:40

مرکز روسی «پذیرش، توزیع و اسکان» پناهجویان سوری اعلام کرد که بیش از یک هزار و 400 آواره سوری در 24 ساعت گذشته به کشور خود بازگشتند.

العالم - سوریه

مرکز روسی پذیرش، توزیع و اسکان پناهجویان اعلام کرد که تقریباً چهارصد پناهجوی سوری از لبنان به کشور خود بازگشتند و بیش از یک هزار آواره سوری دیگر از اردن بازگشتند.

بنا به گزارش خبرگزاری ریانووستی، در بیانیه مرکز توزیع و اسکان پناهجویان سوری که بر روی وب‌سایت وزارت دفاع روسیه قرار گرفته بود، آمده است: «طی روز گذشته، ۱۴۲۲ پناهجو از قلمروهای کشورهای خارجی به سوریه بازگشتند که شامل ۳۹۹ نفر (۱۲۰ زن و ۲۰۴ کودک) از لبنان می‌شود که از طریق گذرگاه جدیده یابوس و تلکلخ بازگشتند و ۱۰۲۳ نفر (۳۰۷ زن و ۵۲۲ کودک) از اردن می شود که از طریق گذرگاه نصیب به سوریه بازگشتند».

طبق این گزارش، واحد مهندسی نیروهای مسلح سوریه نیز ظرف روز گذشته زمین‌ها و قلمروهایی در روستای «الحاره» و «جاسم» در استان «درعا» و همچنین روستای «دوما» در دمشق را پاکسازی کردند و در پاکسازی ۱.۹ هکتار زمین، ۳۹ ماده منفجره را خنثی کردند.

اوایل تیرماه، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با هیأتی آمریکایی، تأکید کرد، از نظر لبنان بازگشت آوارگان سوری نباید به راه‌حل سیاسی سوریه گره بخورد و بیروت به اقدامات خود برای بازگشت آوارگان ادامه خواهد داد.

بازگشت آوارگان به سوریه در حالی صورت گرفته است که آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای مخالف بازگشت آوارگان سوری در برهه فعلی هستند تا بتوانند در زمان مناسب به خاطر این موضوع از دولت سوریه امتیاز بگیرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها