روسیه ملوانان اوکراین را آزاد کرد

روسیه ملوانان اوکراین را آزاد کرد
شنبه 16 شهريور 1398 - 13:12

روسیه پس از ماه‌ها سرانجام ملوانان بازداشت شده اوکراینی در آب های سرزمینی خود را به کی‌یف بازگرداند.

العالم ـ اروپا

رسانه‌های روسیه روز شنبه با اعلام این خبر افزودند که روسیه و اوکراین در حال مبادله زندانیان خود هستند، در تصاویر تلویزیونی، کاروانی از خودرو حامل ملوانان اوکراینی دیده می شد که در حال ورود به فرودگاه ونوکووا در جنوب غربی مسکو بودند.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه اعلام کرده است که هم اکنون هواپیمای حامل ملوانان اوکراینی در کی‌یف بر زمین نشسته است.

اگر چه روسیه زمستان پارسال ۲۴ ملوان اوکراینی را به جرم ورود غیرقانونی سه شناور اوکراینی به آبهای سرزمینی ادعایی خود در تنگه کرچ دستگیر کرد اما به نظر می رسد مبادله زندانیان میان روسیه و اوکراین بر اساس فرمول ۳۵ برابر ۳۵ صورت گرفته است بنابراین علاوه بر ملوانان اوکراینی بنظر می رسد چهره های دیگری نیز در این تبادل مبادله می شوند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز اعلام کرده که تا ساعاتی دیگر کریل ویشنسکی رئیس خبرگزاری ریانووستی روسیه در اوکراین که به تازگی در اوکراین آزاد شده است از کی‌یف راهی مسکو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پس از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اوکراین، صحبت هایی مبنی بر مبادله زندانیان میان اوکراین و روسیه که با یکدیگر اختلافات بی پایان دارند در رسانه ها منتشر شد.

بسیاری از رسانه های قدرتمند روسیه هفته گذشته خبر از آغاز مبادله زندانیان دادند اما کمی بعد تر اعلام شد که این مبادله به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز دربیانیه ای از رسانه های این کشور خواست با احتیاط رفتار کرده و مانع انتشار اخبار تایید نشده و نادرست شوند.

یک مقام آگاه دیپلماتیک روسیه چند روز پیش به ایرنا گفته بود که مذاکرات بین روسیه و اوکراین درخصوص روند تبادل زندانیان ادامه دارد.

همزمان با این اخبار ویکتور مدودچوک و وادیم رابینوویچ دو نفر از سران حزب اوکراینی «اوپوزیتسونایا پلاتفرما» که مخالف دولت اوکراین به حساب می آمدند راهی مسکو شدند بعد تر نیز گفته شد که موفق به دیدار با ملوانان اوکراینی در روسیه شده اند.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه نیز چند روز پیش اعلام کرد که پیشرفت خوبی در مذاکرات تبادل زندانیان حاصل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها