برنامه عربستان برای جذب 30 میلیون عمره گزار/ ریاض تعرفه تکرار حج عمره را لغو کرد

برنامه عربستان برای جذب 30 میلیون عمره گزار/ ریاض تعرفه تکرار حج عمره را لغو کرد
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 21:27

عربستان سعودی به طور رسمی تعرفه تکرار حج عمره به ارزش دو هزار ریال سعودی (533 دلار) را برای کسانی لغو کرد که در سه سال گذشته حج عمره را به جای آورده اند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «حمد صالح بن طاهر» وزیر حج و عمره سعودی این تصمیم را در جهت تلاش ها برای تحقق یکی از مهمترین اهداف چشم انداز توسعه 2030 عربستان با نگاه به جذب 30 میلیون عمره گذار در سال 2030 و ارائه خدمات مطلوب به میهمانان خانه خدا عنوان کرد.

بن طاهر ادامه داد: فرمان پادشاهی در چارچوب اشتیاق سران سعودی برای تسهیل ورود مسلمانان از سرتاسر جهان و ادای مناسک حج و عمره صادر شد و عربستان از طریق طرح های بزرگ زیربنایی و توسعه مجموعه خدمات خود در مکه مکرمه، مدینه منوره و سایر اماکن مقدس، آمادگی دارد تا از تعداد روزافزون حجاج و عمره گذاران استقبال کند.

شرکت «باب العمره» مستقر در وزارت حج سعودی دراین باره اعلام کرد که تعرفه تکرار عمره که بالغ بر دو هزار ریال سعودی (533 دلار) بود به 300 ریال (80 دلار) کاهش یافته است.

این شرکت افزود: هزینه تعرفه کامل و تمام شده مشرف شدگان به عمره حدود 500 ریال سعودی (133 دلار) است که شامل هزینه خدمات دیجیتالی و بسته (پکیج) عمره و مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش های وزارت حج سعودی تعداد عمره گذاران خارجی در سال گذشته (2018) حدود 6.8 میلیون نفر بوده است.

پربیننده ترین خبرها