گفت وگوی وزیران نیرو و انرژی ایران و روسیه درباره گسترش همکاریهای دو کشور

گفت وگوی وزیران نیرو و انرژی ایران و روسیه درباره گسترش همکاریهای دو کشور
جمعه 22 شهريور 1398 - 22:16

وزیر نیرو و وزیر انرژی روسیه در گفت وگویی تلفنی درخصوص همکاریهای دو کشور مذاکره و تبادل نظر کردند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر این گزارش، رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه به عنوان روسای کمیسیون دولتی همکاریهای اقتصادی و بازرگانی دو کشور طیف وسیعی از موضوعات همکاریهای دوجانبه در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری ازجمله در عرصه انرژی را بررسی کردند.
وزیر انرژی روسیه در این مذاکره تلفنی گفت: معتقدیم که اجرای توافق های به دست آمده در نشست ماه جولای کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور در اصفهان به روند تحکیم همکاریهای دوجانبه دو کشور تحرک بیشتر می بخشد و سبب افزایش شاخص های اقتصادی و بازرگانی دو کشور می شود.
وزیران نیرو و انرژی ایران و روسیه ۱۱ شهریور ماه در مسکو دیدار کردند و دو طرف در نشستی مشترک بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های دو جانبه از جمله ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان و پروژه برق‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون تاکید کردند.
روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور در این نشست در خصوص موضوعات مختلفی از جمله پیگیری پروژه‌های دوجانبه و توافقات صورت گرفته در پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که خردادماه امسال در شهرهای تهران و اصفهان برگزار شده بود به مذاکره پرداختند.
گمرک روسیه به تازگی از افزایش تراز تجاری ایران و روسیه در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ خبر داد .
به گزارش ایرنا بنابر گزارش گمرک روسیه، تراز تجاری دو کشور از ماه ژانویه (دی ماه ۹۷) تا ژوئن (تیر) ۲۴.۶ درصد افزایش یافته و به ۱.۳۳ میلیارد دلار رسیده است.
در این آمار گفته شده است که میزان صادرات روسیه به ایران ۹۹۹.۳ میلیون دلار است که ۳۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و میزان صادرات ایران به روسیه نیز ۳۳۳.۷ میلیون دلار است که ۶.۲ درصد کمتر شده است.

پربیننده ترین خبرها