دیدار طالبان با نماینده روسیه در مسکو

دیدار طالبان با نماینده روسیه در مسکو
شنبه 23 شهريور 1398 - 07:44

پس از آن که دونالد ترامپ دستور داد مذاکرات با طالبان متوقف شود، روز جمعه گزارش‌هایی از حضور هیاتی از دفتر قطر طالبان در مسکو جهت گفت‌وگو با مقامات روسیه منتشر شد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری روسی تاس، اظهارات محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، را بازتاب داده است که می‌گوید نمایندگان طالبان با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، روز جمعه دیدار کردند.

برخی از رسانه‌های غربی نیز با استناد به گفته‌های منابع خبری خود حضور هیات طالبان در مسکو را تایید کرده اند.

به گفته محمد سهیل شاهین، مذاکرات طالبان با نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیرامون «آخرین تحولات در خصوص فرایند صلح در افغانستان» بود.

همزمان خبرگزاری افغان اسلامی گزارش داده که سرپرستی هیات طالبان در سفر به مسکو بر عهده شیرمحمد عباس استانکزای بوده است. این گزارش می‌گوید که طالبان پس از جمع‌بندی سفر مسکوی خود، سفر احتمالی به چین را نیز بررسی خواهد کرد.

مسکو پیش از این برای دو دور میزبان مذاکرات میان طالبان و سیاستمداران شاخص افغانستان در سال جاری بود. اما نشست روز جمعه در مسکو نخستین مذاکرات بین المللی نمایندگان طالبان پس از تصمیم دونالد ترامپ برای توقف مذاکرات صلح میان آمریکا و این گروه شبه نظامی به شمار می‌آید.

ترامپ پیش از این یک دیدار غیراعلام شده و پنهانی با مذاکره‌کنندگان طالبان در اقامتگاه کمپ دیوید را لغو کرده بود. از سویی زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در مذاکرات با طالبان، نیز جهت ارائه توضیحات پیرامون این مذاکرات به کنگره آمریکا فراخوانده شده است.

پربیننده ترین خبرها