روزنامه صهیونیستی: هدف ایران، روسیه و ترکیه بیرون راندن آمریکا از سوریه است

روزنامه صهیونیستی: هدف ایران، روسیه و ترکیه بیرون راندن آمریکا از سوریه است
شنبه 23 شهريور 1398 - 16:01

تارنمای روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در گزارشی نوشت، ایران، ترکیه و روسیه یک هدف مشترک در سوریه دارند و آن هم بیرون راندن آمریکا از این کشور است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این روزنامه صهیونیستی روز شنبه افزود: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه آماده می شوند تا روز دوشنبه با حسن روحانی رییس جمهوری ایران در آنکارا ملاقات کنند. براساس گزارش رسانه های روسی آنها در مورد مساله سوریه و وضعیت استان ادلب در شمال این کشور گفتگو خواهند کرد.

تروریست ها و گروه های افراطی در ادلب در ماه های اخیر با حملات هوایی از سوی ارتش سوریه تحت فشار قرار گرفته اند و آنکارا خواهان ایجاد آرامش در ادلب و عدم افزایش آمار پناهجویان به کشور ترکیه است.

جروزالم پست با اشاره به همکاری نزدیک ایران، ترکیه و روسیه ادامه داد: این سه کشور یک هدف مشترک در سوریه دارند؛ بیرون راندن آمریکایی ها. روسیه اکنون حامی بزرگ دولت سوریه در دمشق به لحاظ قدرت و دفاع هوایی و حمایت بین المللی است. ایران با ارسال مشاوران و حمایت از دولت سوریه به نوعی دیگر متحد دمشق است.

این روزنامه همچنین نوشت: روسیه از جنگ در شمال سوریه حمایت می کند در حالیکه ایران به دنبال نفوذ در جنوب است و همچنین منفعت ترکیه در همکاری با روسیه برای آرام کردن اوضاع ادلب است.

به نوشته جِی پست، ایران، ترکیه و روسیه همکاری نزدیکتری از سال ۲۰۱۷ داشتند تا در دیدارهای مکرر در فرایند آستانه آتش درگیری در سوریه را بخوابانند. هدف آنها کنار زدن آمریکایی ها و همچنین ایجاد مانع برای عدم حضور آنها در مذاکراتی بوده که شاید در ژنو برگزار می شد. در مجموع هدف آنان این است که غرب را از معادله سوریه خط بزنند.

ترک ها اعلام کردند که در جریان گفتگوها در آنکارا بر روی بحران های ادلب تمرکز خواهند کرد. گروه های معارض سوری در شمال سوریه وجود دارند که کاملا وابسته به ترکیه هستند. اما به غیر از آنها گروه های تروریستی دیگری از جمله تحریر الشام نیز حضور دارند.

گزارش های اخیر نشان می دهد که گروه های تروریستی همچنان به نقض حقوق بشر در عفرین ادامه می دهند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست می نویسد: "هدف ترکیه حفظ قلمرو خود در شمال سوریه است و این کشور خواهان دوری از بحران پناهجویان سوری است. اما آنکارا از طرفی تهران و مسکو را به عنوان شریک می خواهد و خواستار خنثی شدن گروه های افراطی بدون نتیجه معکوس در این زمینه است. این کشور روز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) نیز با روس ها و ایرانیان در کاخ تاریخی چانکایا در آنکارا به گفت وگو خواهد نشست.

به گزارش ایرنا، اخیرا آمریکا و ترکیه بر روی یک ساز و کار امنیتی در شمال سوریه همکاری داشتند اما مشخص نیست که آنکارا و واشنگتن بتوانند به توافقی درمورد نقش آمریکا در شرق سوریه برسند. قطعا کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درمورد این موضوع در آنکارا نیز گفت وگو خواهند کرد."

پربیننده ترین خبرها