حملۀ پهپادی به پالایشگاه بقیق و خریص؛ ضربه کاری به ائتلافی پوشالی

حملۀ پهپادی به پالایشگاه بقیق و خریص؛ ضربه کاری به ائتلافی پوشالی
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 23:23

خبر :

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی اماراتی گفت که شواهد اولیه تحقیقاتی که کشورش انجام داده نشانه آن است که حمله به تاسیسات نفت عربستان سعودی با سلاح ایرانی انجام شده و مبداء آن از یمن نبوده است.

اعراب:

آنچه ترکی المالکی گفت موضوع جدیدی نیست، عربستان حتی قبل از حمله به یمن، انصارالله را متهم می کرد که مورد حمایت ایران است، این اتهام یکی از علل تداوم تجاوزات امارات و سعودی به این کشور در 5 سال گذشته است.

عربستان سعودی در 5 سال گذشته همواره ادعا کرده است که هر گلوله ای که نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن به طرف متجاوزین شلیک کرده اند از طرف ایران بوده است.

نه ترکی المالکی و نه پمپئو هرگز جرات نکردند ایران را مستقیما متهم کنند که عامل این حملات بوده است و فقط تلاش کردند با حرفهای واهی حداقل آبروی کشورهایشان را حفظ کنند، آبرویی که نیروهای مسلح یمن آن را برده است و فناوری آمریکایی را بی اثر کرده و از سوی دیگر نبض اقتصاد عربستان یعنی آرامکو را فلج کرده است.

چگونه ترکی المالکی به این نتیجه رسیده است که سلاح به کار رفته در این حمله ایرانی بوده در حالی که این سلاح به طور کامل سوخته و هیچ اثری از آن باقی نمانده است؟ و چگونه به این نتیجه رسیده که مبداء آن از یمن نبوده است آنهم برغم آنکه تمام رادارها، فرودگاهها و پایگاههای نظامی عربستان سعودی فقط زمانی متوجه آن شدند که در مرکز تاسیسات نفتی بقیق و خریص منفجر شد؟

اگر ترکی المالکی فکر می کند با این ادعاهای مضحک می تواند ترامپ را وادار کند که ارتش و ناوگانش را برای حمله به ایران به کار گیرد باید بداند ترامپ هرگز به خاطر نفت عربستان سعودی و نه حتی به خاطر خود عربستان سعودی نمی جنگد چرا که اگر توانی برای جنگ داشت موقعی به ایران حمله می کرد که نیروهای ایرانی گرانقیمت ترین پهباد جاسوسی آمریکایی را به محض ورود به حریم هوایی ایران سرنگون کردند. ترامپ پیام ایران را از طریق واسطه دریافت کرد که در آن ایران اعلام کرده بود که در صورت سقوط یک موشک آمریکایی ولو در صحرا، پایگاه ها و کشتی های آمریکایی مورد حمله قرار خواهند گرفت.

ترکی و آل سعود باید از این رفتارهای بچگانه خود دست بردارند و به اصطلاح جلوتر از نوک دماغشان را ببینند، آمریکا پس از آنکه خود در جایگاه اولین تولید کننده نفت دنیا قرار گرفته است، هرگز به خاطر منطقه ای که دیگر برای واشنگتن مهم نیست، نمی جنگد، لذا تمام شواهد و قراین نشان می دهد هر نوع رفتار احمقانه از سوی ترامپ، آنهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به معنای پایان نهایی حیات سیاسی او خواهد بود چرا که جان هزاران سرباز آمریکایی مستقر در منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد، قیمت نفت به شکلی دیوانه وار افزایش خواهد یافت، امنیت دریانوردی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ نابود می شود و قبل از هر چیز، عزیز در دانه اش "اسراییل" در معرض ضربه ای قرار خواهد گرفت که بر اثر آن هیچ اثری از این رژیم باقی نخواهد ماند.

سعودی‌ها بهتر است از تکبر و ادعاهای توخالی دست بردارند و حتی یک بار شده اعتراف کنند که مردم یمن قادرند سلاحشان را خود بسازند و بروز کنند و با آن از سرزمین و کرامتشان دفاع نمایند، این همان یمنی است که عربستان سعودی آن را کوچک و خوار می دانست اما گورستان تمام مهاجمان در طول تاریخ بوده و اکنون به گورستان مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی تبدیل شده است. ضربه ای که غرور توخالی سعودی در بقیق و خریص خورد، بسیار کاری بود، ضربه ای که اگر سعودیها به لجاجتشان ادامه دهند، تکرار خواهد شد، ضربه ای که برای ملتی که به بشریت، تمدن را آموخت، بی خطر است.

پربیننده ترین خبرها