رئیس پنتاگون: آمریکا از نظم بین‌المللی در مقابل ایران دفاع می‌کند/ رایس: ترامپ نظم بین المللی را به خطر انداخته است

رئیس پنتاگون: آمریکا از نظم بین‌المللی در مقابل ایران دفاع می‌کند/ رایس: ترامپ نظم بین المللی را به خطر انداخته است
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 23:34

وزیر دفاع آمریکا درحالی ادعا کرده که ایران تضعیف‌کننده نظم بین‌المللی است و گفته که واشنگتن از نظم بین‌المللی در مقابل تهران دفاع می‌کند که پیش از سخنان وی، کاندو لیزا رایس وزیر خارجه اسبق واشنگتن اعلام کرد که سیستم بین المللی جهانی زیر فشار اقدامات ترامپ قرار دارد.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب گزارش داد که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن از نظم بین‌المللی که توسط ایران تضعیف می‌شود، دفاع می‌کند.

فرافکنی این مقام آمریکایی درحالی است که رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا روز دوشنبه در باره تلاطم های سیاسی ناشی از سر کار آمدن دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد و گفت: پس از جنگ جهانی دوم نظام هایی چون ناتو و تجارت آزاد شکل گرفتند و بعدها در دهه 90 و پس از آن با فروپاشی دیوار برلین و اتحاد جماهیر شوروی دوران و نظام های جدیدی شکل گرفتند که این نظام ها اکنون به خطر افتاده اند. این نظام ها تحت فشار ۴ اسب آخرالزمان ترامپ قرار دارند که مشتمل بر"عوام گرایی"،بومیگرایی(قبیله گرایی که با ملی گرایی فرق دارد)، حمایت از تولید داخلی و "انزواگرایی" قرار دارند. سیستمی که تاکنون برای ما خوب کار کرده و جواب داده بود.

وی با تصدیق این مطلب که این نظام ها از سوی بوجود آورنده آن یعنی آمریکا، تحت ریاست جمهوری ترامپ به مخاطره افتاده اند، اظهارداشت: بعضی از "آغاز نظم نوین جدید" می گویند و اینکه انقلابی درحال رخ دادن است اما انقلابی رخ می دهد که شما شاهد هیچ تحول و تکاملی در آن نیستید.

پربیننده ترین خبرها