تاکید رهبران فلسطینی بر لزوم خروج از توافقنامه اسلو

تاکید رهبران فلسطینی بر لزوم خروج از توافقنامه اسلو
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 17:38

رهبران گروه های فلسطینی روز سه شنبه در نشستی بر لزوم خروج از توافقنامه اسلو و تقویت وحدت میان گروه های فلسطینی برای مقابله با سیاست ها و طرح های صهیونیستی تاکید کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جنبش جهاد اسلامی امروز نشستی را با عنوان "خروج از اسلو" در شهر غزه برگزار کرد.

توافق اسلو میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین در ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ منعقد شد که تشکیل حکومت خودگردان فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه از بندهای آن است.

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی گفت: اسلو بدترین تجربه مردم فلسطین است و امروز در کنار این توافقنامه، چالش ها و مشکلات جدیدی بر ما تحمیل شده است.

وی افزود: باید روند سیاسی تازه ای را در پیش بگیریم که حقوق مردم را تضمین کند به ویژه اینکه دشمنان نیز در حال توطئه چینی و اتخاذ سیاست های جدید از جمله طرح موسوم به معامله قرن هستند.

النخاله در ادامه اجرای معامله قرن را به منزله اعلام پیروزی طرح صهیونیست ها در منطقه و دنیا دانست.

این رهبر فلسطینی همچنین اختلاف و چند دستگی در میان گروه های فلسطینی همزمان با تلاش طرف ها خارجی برای پیشبرد معامله قرن را محکوم کرد.

وی تاکید کرد که یکپارچی نیروهای مقاومت، برای مقابله با طرح صهیونیست ها در اولویت ماست و مقاومت در برابر هر تجاوز احتمالی خواهد ایستاد.

النخاله در ادامه بر روابط خوب این جنبش با جنبش حماس نیز تاکید کرد و گفت با وجود همه تلاش های خصمانه دشمن علیه این پیمان، ما روابط راهبردی با یکدیگر داریم.

معامله قرن از تبعات توافقنامه اسلو است

اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس نیز در این نشست گفت: توافقنامه اسلو به اشغالگران اسرائیلی جرات داده که به شهرک سازی خود مشروعیت ببخشیند و آن را ادامه دهند.

وی افزود: اسلو راه را برای عادی سازی روابط میان برخی از کشورهای عربی با اسرائیل آماده کرد.

رضوان تصریح کرد: اجرای معامله قرن و اعلام قدس به عنوان پایتخت برای رژیم صهیونیستی از سوی واشنگتن از تبعات خطرناک توافقنامه اسلو است.

وی در ادامه بر ضرورت توافق میان فلسطینی ها برای مقابله با طرح های اسرائیلی و معامله قرن تاکید کرد.

اختلاف میان فلسطینی ها به نفع اشغالگران است

جمیل مزهر رهبر جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: پایان دادن به اختلافات و بازیابی وحدت میان گروه های فلسطینی مهمترین اصل برای رویارویی با توطئه ها علیه مسئله فلسطین است.

مزهر ادامه اختلافات میان فلسطینی ها را به نفع اشغالگران و طرح ها و جنایت هایشان دانست.

این مقام فلسطینی بر مقاومت و تفاهم میان گروه های فلسطینی برای مقابله با اسرائیلی ها تاکید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها