هشدار وزیر دفاع سابق آمریکا:

حمله به ایران مانند حمله به سوریه نیست

حمله به ایران مانند حمله به سوریه نیست
پنج‌شنبه 28 شهريور 1398 - 12:51

لیون بانیتا، وزیر دفاع سابق آمریکا نسبت به تبعات حمله یا عملیات نظامی ضد ایران در پی حمله به تاسیسات نفتی سعودی هشدار داد.

العالم - آمریکا

به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، درپی افزایش اتهامات در خصوص اینکه ایران در پشت حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق و خریص قرار دارد، لیون بانیتا، وزیر دفاع سابق آمریکا در تحلیلی گفت: " همیشه به عنوان وزیر از احتمال حمله به ایران نگران بودیم، این کار مانند حمله به سوریه نیست، ایران توانایی استفاده از موشک برای حمله به نیروهای ما و پاسخ دادن و هدف قرار دادن پایگاههای ما و گسترش روند جنگ را به صورت سریع دارد."

وزیر دفاع سابق آمریکا نسبت به تصمیم گیری برای عملیات نظامی در شرایط فعلی هشدار داد و گفت حمله به آرامکو عملیات نظامی برضد نیروهای ما نبوده است و آمریکا باید از کشیده شدن به جنگ از طرف عربستان سعودی خودداری کند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "CNN" تاکید کرد "واشنگتن باید براساس منافع و امنیت مان تصمیم گیری کند و در حال حاضر این کاری است که باید انجام داد نه اینکه چیزی که دیگران می گویند و می خواهند را انجام دهد.. بله می توانیم با عربستان سعودی و دیگر کشورها هماهنگی و مشورت داشته باشیم ولی آنجائیکه کار به عملیات نظامی مربوط می شود، تصمیم گیری در این زمینه را باید فقط خود آمریکا انجام دهد."

پربیننده ترین خبرها