ادامه نقض حقوق شهروندان سعودی در مناطق شیعه نشین/ استمرار سرکوب و وحشی گری آل سعود

ادامه نقض حقوق شهروندان سعودی در مناطق شیعه نشین/ استمرار سرکوب و وحشی گری آل سعود
شنبه 30 شهريور 1398 - 20:36

آل سعود همچنان به نقض حقوق شهروندان در منطقه شیعه نشین در شرق عربستان ادامه می‌دهد

العالم - عربستان سعودی

نقض حقوق شهروندان در منطقه شرقیه تنها در یورش به این منطقه یا تلاش‌ها برای به حاشیه راندن ساکنان این منطقه و سختگیری بر بازداشت شدگان و دیگر افراد خلاصه نمی‌شود.

مراکز حقوقی و قضایی با اشاره به افزایش فشار‌ها بر ساکنان شرقیه معتقدند هیچ توجیه حقوقی، انسانی و بین المللی برای چنین رفتار‌هایی وجود ندارد.

پس از سلسله بازداشت‌های غیر قانونی و در سایه نبودن محاکمه‌های عادلانه، دادستانی کل عربستان راه تهدید علیه تعدادی از بازداشت شدگان از اهالی قطیف و احساء را برگزید.

فعالان محلی از فهرستی خبر داده اند که در آن نام تعدادی از بازداشت شدگانی دیده می‌شود که زندگی آنان به شدت با خطر مواجه است و این نگرانی وجود دارد که بدون هیچ توجیه حقوقی و در سایه سکوت بین المللی، به اعدام محکوم شوند. هر چند برخی از سازمان‌های حقوقی از ریاض خواسته اند از صدور احکام سختگیرانه دست بردارد.

در این فهرست نام حسین الغلاف یکی از چندین نام است که نیرو‌های نظامی او را در محله الشویکه بازداشت کردند و بدون هیچ گناهی با بازجویی‌های سختی روبروست.

حسن الغلاف دیگر فرد در این فهرست است که در پشت میله‌های زندان با بدرفتاری، خشونت و خطر اعدام روبروست. ماجد الغلاف دیگر شهروند بازداشتی است که از سال ۲۰۱۶ در زندان و در زیر شکنجه قرار دارد.

محسن البحرانی، ناصر الزنادی، محمد تیسیر النمر، محمد آل اسماعیل، حسن محمد آل تحیفه و حسن عبدالعظیم آل تحیفه نیز شرایط بهتری در زندان ندارند و خطر اعدام تمامی آنها را تهدید می‌کند.

عربستان به عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شرایطی از پایبندی به تعهدات حقوقی دم می‌زند که ساکنان منطقه شرقی در این کشور در برابر چشم جهانیان با بدترین نوع رفتارها، محاکمه‌های غیرعادلانه و صدور احکام سخت قضایی، از حبس‌های طولانی مدت تا اعدام مواجه هستند و جهان نیز در برابر رفتار‌های مستبدانه عربستان سکوت کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها