کشکول العالم/

بن سلمان؛ باری سنگین بر دوش عرب ها، مسلمانان و جهان

بن سلمان؛ باری سنگین بر دوش عرب ها، مسلمانان و جهان
شنبه 30 شهريور 1398 - 22:30

خانواده آل سعود به سبب سیاستهای ولیعهد در بدترین روزهای خود هستند.

العالم ـ کشکول

عربستان بر اثر جنگ یمن از لحاظ مادی و سیاسی و انسانی فرسوده شده و این علاوه بر ماجراجویی هایش در لیبی، سوریه، سودان، الجزائر و مصر است. خانواده آل سعود به سبب سیاستهای ولیعهد در بدترین روزهای خود هستند. تمام شاهزاده هایشان یا باید اموالی را به بن سلمان پرداخت کنند و یا به زندان بروند. شهروندان این کشور نیز به بدترین شیوه ها شکنجه و کشته می شوند و برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ غربی تحت نام "تفریح" در جامعه عربستان در حال انتشار است. برخی شاهزاده ها جنبش های سیاسی تشکیل داده و خواهان برپایی حکومت پادشاهی مشروطه شده اند.

شاهزاده سعودی که در سن 29 سالگی، پسر عموی خود محمد بن نایف را از ولیعهدی کنار زد و پدرش او را به خاندان سعود تحمیل کرد. امروز به خاطر حماقت هایش و تمایل بیمارگونه اش به استبداد و تکروی، نه فقط برای دشمنان بلکه برای دوستان و متحدانش نیز به بار سنگینی تبدیل شد.

بن سلمان به بارسنگینی بر دوش عربها تبدیل گشت هرچند که برخی آشوبها در جهان عرب به خاطر اقدامات برخی از پدرانش بوده است؛ اما وی در گسترش ویرانی در کشورهای اسلامی و ارسال سلاح و حمایت از باندهای تکفیری با بی پروایی بیشتری عمل کرد و آنچه که در سوریه و لیبی و سومالی و عراق اتفاق افتاد، برخی از دستاوردهای اوست.

بن سلمان به باری سنگین بر دوش مسلمانان بدل گشت؛ زیرا ملت های مسلمان را گرفتار زهر کشنده وهابیت کرد تا اینکه صحنه های خونین پاکستان و افغانستان و ترکیه و اندونزی و جوامع اسلامی در مالزی و فلیپین و نیجریه و مالی و... را فراگرفت.

بن سلمان به بار سنگینی برای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز تبدیل شد، ترامپ بخاطر سرپوش گذاشتن بر جنایت های وحشیانه بن سلمان در قتل زنان و کودکان یمن و قتل وحشیانه جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی و دیگر زندانیان آزادی بیان و اندیشه، با انتقادات وسیعی از سوی دموکراتها و جمهوری خواهان در کنگره روبرو شده است و این امر البته شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آتی را تقلیل خواهد داد.

بن سلمان به بار سنگینی برای خاندان سعود تبدیل شده است؛ این خاندان به سبب ماجراجویی های پسر پادشاه احساس می کند که در حال از دست دادن قدرت خود است؛ بن سلمان سنتهای خاندان را زیرپا گذاشت و بزرگان خاندان را به زندان فرستاد و دیگران را مورد توهین قرار داد و جایگاه این خاندان در میان مردم را تنزل داد تا آنجا که برخی از اعضای این خاندان خواستار پایان دادن به حکومت سلمان شدند.

بن سلمان به بار سنگینی بر دوش جهانیان تبدیل شده است؛ زیرا وی و دوستش بنیامین نتنیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از ترامپ طماع به عنوان ابزاری علیه دولت ها و طرفهای مخالف خود در خصوص مساله فلسطین و توافق هسته ای استفاده می کنند و این امر تا حد زیادی به تیره شدن روابط امریکا و برخی کشورهای جهان بویژه کشورهای اروپایی منجر شد.

پربیننده ترین خبرها