هواپیماهای جنگی آمریکا جنوب لیبی را بمباران کردند

هواپیماهای جنگی آمریکا جنوب لیبی را بمباران کردند
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 17:06

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (افریکوم) از بمباران شهر مرزق در جنوب لیبی و کشته شدن ۱۱ داعشی خبر داد.

العالم - آفریقا

افریکوم امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هماهنگی دولت وفاق ملی لیبی، شهر مرزق در جنوب این کشور را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۱ داعشی کشته شد.

افریکوم مدعی شد که در این حمله آسیبی به هیچ یک از غیرنظامیان نرسیده است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «ویلیام گیلر» مدیر عملیات افریکوم در این باره گفت که هدف از این حملات، نابودی داعش و جلوگیری از حملات آن علیه ملت لیبی است.

وی افزود که آن‌ها به حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری ثبات سیاسی در لیبی و نابودی گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای ثبات منطقه است، ادامه خواهند داد.

جنوب لیبی خارج از کنترل و سیطره دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» قرار دارد و با وجود ادعای ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده «ارتش ملی لیبی» در خصوص حضور در این منطقه، اما نیروهای آن نیز در این منطقه حضور ندارند.

از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال ۲۰۱۱، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

از سوی دیگر برخی منابع لیبیایی گزارش دادند که هواپیماهای جنگی وابسته به حفتر امروز مقر نیروهای تأمین امنیت سرت وابسته به دولت وفاق ملی در شرق شهر مصراته واقع در ۲۰۰کیلومتری شرق طرابلس را بمباران کردند.

طبق این گزارش، محورهای جنگی در اطراف طرابلس امروز نسبتا آرام بود و تنها در برخی محورها از جمله جاده فرودگاه و الزطارنه صدای توپخانه به گوش می‌رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها