اردوغان: منشا حملات به آرامکو، چند نقطه در یمن بود/ متهم کردن ایران نادرست است/ تحریم های آمریکا علیه ایران بیهوده است

اردوغان: منشا حملات به آرامکو، چند نقطه در یمن بود/ متهم کردن ایران نادرست است/ تحریم های آمریکا علیه ایران بیهوده است
پنج‌شنبه 4 مهر 1398 - 08:17

رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز، با بیان این که منشا حملات به تاسیسات نفتی آرامکو چند نقطه در یمن بود، متهم کردن ایران در این حادثه را نادرست خواند.

العالم ـ ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بامداد پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز با اشاره به حمله هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان، گفت: فکر نمی‌کنم متهم کردن ایران کار درستی باشد.

اردوغان با اشاره به این واقعیت که منشأ این حملات چند نقطه از یمن بود، افزود: اگر اتهام را به طور کامل متوجه ایران کنیم، کار درستی نخواهد بود. چرا که شواهد موجود لزوما مؤید چنین چیزی نیست.

رئیس جمهوری ترکیه با بیهوده خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ادامه داد: ما همسایه ایران هستیم و من می‌دانم که تحریم‌ها هرگز مشکلی را حل نکرده است.

نیروهای یمنی شنبه 23 شهریور با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو عربستان را که از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

انصارالله یمن با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و این اقدام را پاسخ طبیعی به بمباران مناطق مختلف این کشور و کشتار غیر نظامیان عنوان کرد.

به رغم این مساله عربستان، آمریکا و متحدان اروپایی آن در اقدامی هماهنگ، اصرار داردند که ایران را مسئول اصلی این حملات قلمداد کنند.

پربیننده ترین خبرها