خط و نشان چین برای آمریکا با وعده رونمایی از سلاح های هسته ای جدید/ موشک هسته ای جدید که می تواند کمتر از 30 دقیقه به آمریکا برسد

خط و نشان چین برای آمریکا با وعده رونمایی از سلاح های هسته ای جدید/ موشک هسته ای جدید که می تواند کمتر از 30 دقیقه به آمریکا برسد
يکشنبه 7 مهر 1398 - 23:10

به دنبال افزایش تنش میان پکن و واشنگتن در رقابت فن آوری های تسلیحاتی، وزیر دفاع چین گفت: در رژه هفته جاری، ارتش پکن برای اولین بار از برخی تسلیحات و موشک های جدید هسته ای رونمایی خواهد کرد.

العالم ـ آسیا

با توجه به نزدیک شدن موعد برگزاری رژه نظامی ارتش چین، روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه نوشت: با ورود پکن به رقابت شدید با واشنگتن در فناوری تسلیحات، چین این هفته از موشک هسته ای رونمایی خواهد کرد که می تواند در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه به آمریکا برسد.

موشک دارای کلاهک هسته ای «دانگ فنگ ۴۱ " یکی از سری سلاح های جدید ارتش چین است که انتظار می رود روز سه شنبه (۱۱ مهر) در جریان برگزاری رژه ارتش به مناسبت هفتادمین سالگرد حزب کمونیست رونمایی شود.

در کنار موشک، چین برخی دیگر از تسلیحات جدید خود از جمله یک هواپیمای بدون سرنشین مافوق صوت و یک زیردریایی رباتیک را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، رژه نظامی چین قدرت تسلیحاتی این کشور برای اجرای ادعاهای مربوط به تایوان، دریای جنوبی چین و سایر مناطق مورد مناقشه را برجسته می کند و واشنگتن را به عنوان نیروی غالب منطقه به چالش می کشد.

ارتش آزادی بخش خلق چین به عنوان بزرگترین ارتش جهان با دو میلیون نیروی نظامی در رقابت تسلیحاتی با آمریکا در حال کار روی ساخت هواپیماهای جنگی، اولین ناو هواپیمابر ساخت چینی و زیردریایی هایی با قدرت هسته ای است.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: رژه نظامی ارتش با ۱۵ هزار نیروی نظامی و بیش از ۱۶۰ جنگنده و ۵۸۰ تجهیزات نظامی برگزار خواهد شد.

ژنرال «جن کای» به خبرنگاران گفت: بسیاری از سلاح های جدید "برای اولین بار در این رژه نظامی نشان داده می شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این رژه شامل دانگ فنگ ۴۱ خواهد بود، گفت: "لطفا صبر کنید و ببینید.

آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده در گزارش ژانویه (دی ماه) اعلام کرد: چین به قدرت هسته ای، فضایی، و سایر قابلیت های توسعه یافته دست پیدا کرده است که می توانند به عنوان رقبای بالقوه در سراسر جهان شناخته شوند.

پربیننده ترین خبرها