کشته و زخمی شدن 21 شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در شمال غربی یمن

کشته و زخمی شدن 21 شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در شمال غربی یمن
دوشنبه 8 مهر 1398 - 18:57

منابع یمنی از کشته و زخمی شدن 21 نفر از عناصر شبه‌نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در عملیات تک‌تیراندازان ارتش یمن در شمال غربی این کشور خبر دادند.

العالم - یمن

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه دست‌آوردهای خود در جنگ با ائتلاف سعودی، شماری از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی یمن موسوم به «الاعلام الحربی» گزارش داد که یگان تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله روز یکشنبه، 21 نفر از عناصر مسلح وابسته به ائتلاف سعودی را در دو محور «حرض» و «حیران» در استان حجه (شمال غربی یمن) کشته و یا زخمی کردند.

الاعلام الحربی در ادامه گزارش داد که نیروهای یمنی روز یکشنبه همچنین با انجام یک عملیات تهاجمی، به مواضع عناصر شبه نظامی ائتلاف سعودی در شمال شرق جبل النار استان حجه حمله کردند که در نتیجه آن، تعدادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن بعد از گذشت چهار سال و شش ماه از آغاز جنگ همچنان ادامه دارد و این جنگ با وجود دست برتر ارتش یمن و همزمان پیشنهاد انصارالله درباره توقف آن، همچنان به خواسته ائتلاف سعودی-اماراتی ادامه دارد.

وزارت کشور یمن اخیرا با برگزاری نمایشگاهی از شواهد جنایی جمع‌آوری‌شده علیه جنایات ائتلاف متجاوز، آماری درباره تعداد کشته‌ها و مجروحان ارائه داد و در آن اعلام کرد که از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در سال 2015 تاکنون، بیش از 4 هزار زن و کودک در حملات ائتلاف سعودی کشته شده‌اند(جزئیات بیشتر).

جنگ علیه یمن در فرودین ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و بهانه سعودی و چندین کشور دیگر برای این جنگ بازگشت «دولت قانونی» به تعبیر خودشان بود. این جنگ اکنون وارد پنجمین سال خود شده و عربستان که در مقابل افزایش توانایی نظامی ارتش یمن مبهوت شده دنبال راه‌حلی آبرومندانه برای خروج از آن است.

پربیننده ترین خبرها