سفر همزمان ژنرال‌های آمریکایی و سعودی به پاکستان

سفر همزمان ژنرال‌های آمریکایی و سعودی به پاکستان
دوشنبه 8 مهر 1398 - 21:21

یک روز پس از بازگشت نخست وزیر پاکستان از سفر نیویورک که وی قبل و بعد از آن توقفی چندساعته در جده نیز داشت، ژنرال‌های آمریکایی و عربستانی روز دوشنبه به پاکستان سفر و با فرمانده ارتش این کشور دیدار کردند.

العالم ـ آسیا

"عمران‌خان" پیش از سفر به نیویورک به عربستان رفت و با "محمد بن‌سلمان" ولیعهد این کشور دیدار کرد.

وی همچنین پس از شش روز اقامت در نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در راه بازگشت به پاکستان به جده رفت و بار دیگر با ولیعهد سعودی دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین در حاشیه نشست سازمان ملل با "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا دیدار و با وی درباره بحران کشمیر، اوضاع افغانستان، تحولات منطقه‌ای به ویژه تنش‌ها در خلیج فارس بحث و تبادل نظر کرد.

با سپری شدن یک روز از بازگشت عمران‌خان به خانه، فرمانده آمریکایی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فرمانده نیروی زمینی عربستان سعودی با سفر به پاکستان، دیدارهای جداگانه‌ای با ژنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش این‌ کشور انجام دادند.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز اعلام کرد: ژنرال باجوا در دیدار ژنرال "فهد بن عبدالله محمد" همتای سعودی خود درباره موضوعات مورد علاقه نیروهای مسلح دو کشور و تحولات منطقه‌ای رایزنی کردند.

علاوه بر این، فرمانده ارتش پاکستان گفت: این کشور مصمم به تحکیم همکاری‌ها با عربستان در حوزه‌های آموزشی و تقویت نیروهای سعودی است.

به گزارش ایرنا بر اساس این گزارش، «اسکات میلر» ژنرال آمریکایی که فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را برعهده دارد، نیز امروز رأس یک هیأت‌ نظامی- امنیتی به شهر راولپندی پاکستان سفر کرد.

ارتش پاکستان بدون اشاره به اطلاعات بیشتر از اهداف این سفر، همکاری‌های دوجانبه و بررسی اوضاع افغانستان را محور مذاکرات ژنرال باجوا با ژنرال میلر عنوان کرد.

ژنرال اسکات میلر شهریور سال گذشته فرماندهی جنگ غرب در افغانستان را به صورت رسمی برعهده گرفت اما پیش از ورودش تلاش زیادی شد تا در فضای رسانه ای، او را ژنرالی کارکشته، قاطع و موفق در رشته عملیات اطلاعاتی و حملات غافلگیرانه کماندویی جا بیندازند و داستان هایی از کارنامه وی در فرماندهی مأموریت های ویژه در افغانستان، محرمانه ترین مأموریت های نظامیان آمریکایی در جهان، فرماندهی نیروهای ویژه «دلتا» و اداره تیم ششم نیروهای ویژه دریایی آمریکا منتشر شد اما واقعیت آن است که او کارنامه پربارتر از فرماندهان قبلی آمریکا در افغانستان ندارد.

پربیننده ترین خبرها