کشته شدن ۲۵ نظامی و ۱۵ فرد مسلح در درگیری‌های مالی

کشته شدن ۲۵ نظامی و ۱۵ فرد مسلح در درگیری‌های مالی
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 16:47

دولت مالی از کشته شدن حدود ۲۵ نظامی و ۱۵ فرد مسلح در درگیری‌های مرکز این کشور خبر داد.

العالم - آفریقا

دولت مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مرکز این کشور درگیری رخ داد که در نتیجه آن ۲۵ نظامی و ۱۵ فرد مسلح کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که این درگیری به دنبال حمله افراد مسلح به دو اردوگاه ارتش در مرکز مالی آغاز شد و تا کنون حدود ۶۰ نفر نیز مفقود شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در این درگیری‌ها چهار نظامی نیز زخمی شده و علاوه بر آن خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی و مهمات ارتش وارد آمده است.

ارتش مالی گفته است که نیروهای آن موفق شدند دو اردوگاه مذکور واقع در دو منطقه «بولکیسی» و «موندورو» را از مهاجمان پس بگیرند.

در چند ماه گذشته این شدیدترین حمله افراد مسلح به ارتش مالی است .

در بیانیه دولت مالی آمده است که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و به دنبال حمله مهاجمان، اجرای عملیات گسترده علیه این مهاجمان با مشارکت نیروهای مالی و بورکینافاسو و پشتیبانی نیروهای فرانسوی شرکت‌کننده در عملیات«برکان»، آغاز شد.

عملیات «برکان» ویژه مبارزه با افراد مسلح شامل حدود ۴۵۰۰ نظامی فرانسوی است که در پنج کشور ساحلی اعم از مالی، نیجر، بورکینافاوس، چاد و موریتانی مستقر هستند.

با وجود توافق صلح مالی با شورشیان سابق که اکثر آن‌ها را راهزنان شمال مالی تشکیل می‌دهند، اما همچنان مناطق زیادی در این کشور خارج از سیطره نیروهای مالی و فرانسوی قرار دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها