پوتین ادعای مداخله روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را مضحک خواند

پوتین ادعای مداخله روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را مضحک خواند
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 18:13

رئیس‌جمهور روسیه ضمن رد مداخله کشورش در انتخابات 2016 آمریکا گفت ادعای تلاش مسکو برای دخالت در انتخابات 2020 آمریکا مضحک است.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت ادعای مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مضحک است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین که در کنفرانسی اقتصادی در مسکو سخنرانی می‌کرد افزود، همچنین مدرکی نیز برای اثبات مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا تا کنون ارائه نشده است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین بیان داشت، روسیه آماده است با هر فردی که در آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود همکاری کند و کارهایی بهتر از مداخله در انتخابات آمریکا در دستورکار دارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش‌تر طی هشداری به قانون‌گذاران آمریکا گفت اتهام‌زنی مکرر به مسکو در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، آسیب‌هایی جدی در روابط دوجانبه ایجاد می‌کند.

برخی آژانس‌های امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله کرده است تا نتیجه آن را به نفع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور تغییر دهد. ادعایی که مسکو بارها رد کرده است.

«رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در سال ۲۰۱۶ پس از تلاشی دو ساله نتوانست چنین اتهامی علیه مسکو را اثبات کند.

پوتین همچنین بیان داشت، به انتشار مکالماتش با ترامپ اهمیتی نخواهد داد و هر زمان که با او تلفنی صحبت کرده است احتمال نشر سخنانش در این تماس‌ها را در نظر گرفته است.

کنگره آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد به تمامی مکالمات ترامپ و سایر رهبران جهان دسترسی پیدا کند زیرا ممکن است این رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه امنیت ملی را به خطر انداخته باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها