پیام محور مقاومت با گشایش محور القائم - البوکمال چیست؟

پیام محور مقاومت با گشایش محور القائم - البوکمال چیست؟
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 22:24

ناظران مسائل منطقه ای معتقدند که گشایش گذرگاه القائم - البوکمال میان عراق و سوریه، پیروزی جدیدی برای قدرت و صلابتمحور مقاومت در منطقه و مقابله ای آشکار با سیاست های واشنگتن به شمار می رود.

العالم - نظرکده

اهمیت گشایش گذرگاه القائم - البوکمال با وجود فشارهای آمریکا برای جلوگیری از این اقدام چیست؟

تصمیم سیاسی دمشق و بغداد مبنی بر گشایش مرزهای میان دو طرف ، چگونه ارزیابی می شود؟

کارشناسان سیاسی ، باز شدن گذرگاه القائم - البوکمال را به منزله پیام هشدارآمیزی به آمریکا می دانند با این مضمون که کشورهای محور مقاومت از صلابت در تصمیم گیری برخوردارند و قادر هستند که با وجود فشارها، سیاست های خود را در منطقه اجرا کنند.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که گشایش این گذرگاه، صرف نظر از جنبه اقتصادی آن، دارای پیام های سیاسی متعدد است که بیانگر پیروزی های محور مقاومت بر گروه تروریستی داعش و قوای سلطه در منطقه است.

ناظران مسائل سیاسی هم به نوبه خود، معتقدند که آمریکا در امور همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی دخالت می کند و زمانی که از دخالت ناتوان است، در برخی از موضع گیری های خود نقش تماشاچی را ایفا می کند.

کارشناسان سیاسی عراقی نیز در واکنش به گشایش گذرگاه القائم - البوکمال گفتند که سکوت آمریکا پس از گشایش این گذرگاه، به این علت است که این کشور می داند که هر تحرکی دراین زمینه، با شکست مواجه خواهد شد.

آن ها تاکید کردند که گشایش این گذرگاه، موفقیتی جدید برای محور مقاومت به شمار می رود و امنیت منطقه ای را کامل و موجب تکمیل و تقویت امنیت بین عراق و سوریه می شود.

نظر شما چیست؟

آیا گام گشایش گذرگاه القائم - البوکمال، ضربه ای به آمریکا به شمار می رود؟

آیا گشایش گذرگاه القائم - البوکمال در موفقیت خط تهران - بغداد - دمشق - بیروت ، نقش دارد و تاثیرگذار است؟

پربیننده ترین خبرها