آخرین حربه های نتانیاهو برای تشکیل کابینه؛ برای مقابله با ایران متحد شویم

آخرین حربه های نتانیاهو برای تشکیل کابینه؛ برای مقابله با ایران متحد شویم
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 19:30

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با دو بحران تشکیل کابینه و پرونده فساد مواجه است، می‌گوید این رژیم برای مقابله با چالش‌های امنیتی برآمده از ایران به تشکیل «کابینه فراگیر» نیاز دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو در بحبوحه شدت گرفتن بحث‌ها درباره ناکامی او برای تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی و صدور حکم پرونده فسادش، شامگاه پنجشنبه درباره عواقب تشکیل نشدن «کابینه فراگیر» در رژیم صهیونیستی هشدار داد.

طبق گزارش «تایمز اسرائیل»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در جمع اعضای کنست خواستار تشکیل کابینه فراگیر در این رژیم و جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات در کمتر از یک سال اخیر در فلسطین اشغالی شده است.

نتانیاهو درباره کلاف سر در گم تشکیل کابینه و ناکامی او در مذاکرات با «بنی گانتز» رهبر ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید»، گفت: «ما تنها کسانی نیستیم که از این مشکل آسیب می‌بینیم، اما نمی‌توانیم به خودمان اجازه دهیم که از این مشکل رنج ببینیم. هیچ کسی به اندازه ما به چالش کشیده نشده است... دموکراسی‌هایی که این موضوع را نفهمند که در این برهه خطرناک به وحدت نیاز داریم، بهای سنگینی خواهند داد».

به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این رژیم برای مقابله با چالش‌های اصلی امنیتی خود به ویژه چالش‌های برآمده از ایران، به تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی نیاز دارد.

نتانیاهو افزود: «کار درستی که باید انجام شود این است که (تشکیل کابینه فراگیر) نهایی شود اما اگر ما اکنون این کار را انجام ندهیم، ما هنوز وقت داریم».

اظهارات نتانیاهو یک روز بعد از اقدام گانتز در لغو دیدار از قبل برنامه ریزی شده آنها برای رایزنی در خصوص تشکیل کابینه فراگیر صورت گرفت.

گانتز، رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که بر خلاف توافق قبلی، هیأت نمایندگان آنها با حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم، دیدار نمی‌کند.

پیشتر روزنامه «هاآرتص» گزارش داده بود: نمایندگان دو حزب قرار بود روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و درباره تشکیل کابینه ائتلافی مذاکره کنند که گانتز از این تصمیم منصرف شده و بدین ترتیب به احتمال زیاد سومین تلاش نتانیاهو برای تشکیل کابینه در ۹ ماه اخیر نیز با شکست مواجه خواهد شد.

لغو این دیدار با آغاز روند مقدماتی محاکمه نتانیاهو در سه پرونده فساد و حضور وکلای او در جلسات پیش از قرائت کیفرخواست دادستانی همزمان شده است. این جلسات دادگاه که پیش از جلسه اصلی قرائت کیفرخواست از سوی دادستان کل برگزار می‌شود، چهار روز به طول می‌انجامد و قرار است پشت درب‌های بسته نتیجه تحقیقات سه ساله پلیس درباره فساد مالی، کلاهبرداری و خیانت در امانت نتانیاهو را مشخص کند.

جلسه مقدماتی، شامل احضاریه دادگاه برای نتانیاهو حضور وی نیست بلکه به وکلای او آخرین فرصت را می‌دهد تا دادستانی کل را قانع کند پرونده را مختومه اعلام کرده یا محکومیت‌ها را تقلیل دهد

فارس

پربیننده ترین خبرها