اختیار تام و مهلت 10 روز «الفتح» به دولت عراق برای ارائه برنامه اصلاحات

اختیار تام و مهلت 10 روز «الفتح» به دولت عراق برای ارائه برنامه اصلاحات
شنبه 13 مهر 1398 - 10:44

ائتلاف فتح عراق ضمن حمایت از مطالبات معترضان، به دولت این کشور 10 روز فرصت داد تا اصلاحات خود را ارائه کند و گفت که این ائتلاف از اقدامات اصلاح‌طلبانه دولت حمایت خواهد کرد.

العالم - عراق

ائتلاف سیاسی «فتح» عراق به رهبری «هادی العامری» ضمن حمایت از خواسته‌های مشروع معترضان عراقی، به دولت این کشور برای ایجاد تغییرات و اصلاحات اختیارات تام داد.

این ائتلاف شامگاه جمعه (۱۲ مهر) در بیانیه‌ای گفت که در راستای عمل به توصیه و رهنمودهای مرجعیت عالی شیعیان در عراق، از دولت عراق می‌خواهد بسته‌های اصلاحات واقعی و جسورانه در بازه‌های زمانی مشخص اعلام کند و خواسته‌های مردم و مرجعیت را محقق کند.

فتح گفته است که از این اصلاحات حمایت و پشتبانی خواهد کرد و آن را در پارلمان تصویب خواهد کرد و برای پیش‌برد این اصلاحات در پارلمان عراق با سایر احزاب و فراکسیون‌ها نیز هماهنگی و همکاری خواهد داشت.

این ائتلاف به دولت عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق ۱۰ روز مهلت داده تا برنامه اصلاحات خود را اعلام کند.

بر اساس بیانیه فتح، عبدالمهدی می‌تواند در صورت صلاحدید دست به تغییرات در کابینه و دولت بزند و اگر تأخیر داشته باشد همه مسئولیت متوجه او است.

«احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا، ضمن حمایت از مطالبات مشروع معترضان، هرگونه خشونت در تظاهرات اخیر و حمله به معترضان و نیروهای امنیتی را محکوم کرد و از مقامات خواست اصلاحات واقعی آغاز کند.

اعتراضات در عراق از روز سه‌شنبه در عراق آغاز شده و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار اصلاحات، افزایش اشتغال، مبارزه جدی با فساد و بهبود خدمات دولتی هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها