سه هفته پس از حمله سنگین انصارالله به آرامکو صورت گرفت؛

سفر برادر ولیعهد عربستان به امارات برای همکاری های نظامی

سفر برادر ولیعهد عربستان به امارات برای همکاری های نظامی
دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:08

ولیعهد ابوظبی و خالد بن سلمان برادر و معاون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، در دیداری پیرامون همکاری های راهبردی و اقدام مشترک در امور دفاعی و نظامی بحث و گفت و گو کردند.

العالم ـ عربستان

به گزارش خبرگزری رسمی امارات (وام)، "محمد بن زاید" و "خالد بن سلمان" معاون وزیر دفاع و بردار ولیعهد عربستان که دیروز به امارات سفر کرده بود، درباره پرونده های منطقه ای و بین المللی مورد توجه دو کشور و چالش های منطقه و پیامدهای آن بحث و تبادل نظر کردند.

این دیدار سه هفته پس از آن صورت می گیرد که ارتش و کمیته های مردمی در ۲۳ شهریور ماه گذشته طی حمله پهپادی و موشکی تاسیسات نفتی عربستان در بقیق و الخریص عربستان را هدف قرار دادند. این عملیات پیچیده و دقیق تولید نیمی از نفت عربستان را کاهش داد و قیمت جهانی نفت را به صورت بی سابقه ای افزایش داد.

انصارالله با هشدار به امارات هم از این کشور خواسته است تا نسبت به خارج کردن تمامی نیروهای خود از یمن اقدام کند.

به گزارش ایرنا، امارات و عربستان پیش تر در ششم فرودین ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلافی به سرگردگی سعودی ها با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند و بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

در هین راستا سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامیده و اعلام کرده است که ۷ میلیون یمنی دچار سوء تغذیه هستند.

اما اکنون پس از سپری شدن بیش از ۴ سال از حمله به یمن با ورود پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به خط درگیری ها روند جنگ، درگیری های نظامی و تحولات میدان های نبرد به طور ملموسی تغییر کرده و موازنه راهبردی به سود یمنی ها رقم خورده است. در نتیجه چنین تغییری امارات بسیاری از نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.

پربیننده ترین خبرها