دولت آلمان از مداخله نظامی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد

دولت آلمان از مداخله نظامی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد
دوشنبه 15 مهر 1398 - 17:06

سخنگوی دولت آلمان در واکنش به حمله قریب الوقوع ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه، گفت که مداخله نظامی یک جانبه وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در سوریه را تشدید خواهد کرد.

العالم- سوریه

آلمان با ابراز نگرانی از احتمال حمله ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه عنوان کرد که چنین مداخله‌ای می‌تواند موجب بی‌ثبات‌تر شدن هرچه بیشتر این کشور جنگ زده شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «اولریک دمر» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که آلمان از وضعیت ویژه امنیتی ترکیه در مرزهایش آگاه است.

به دنبال اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است. بعد از آن نیز اردوغان طی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت آلمان هشدار داد که موفقیت‌ها علیه داعش که به ادعای وی طور قابل توجهی توسط نیروهای کرد سوریه و با پشتیبانی بین المللی به دست آمده، نباید در معرض خطر قرار بگیرد.

این در حالی است که نیروهای کردهای تحت حمایت آمریکا نیز اعلام کردند که نظامیان آمریکایی روز دوشنبه از مواضع شمال شرقی سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، دمر همچنین گفت که مداخله نظامی یکجانبه در سوریه به تشدید ناآرامی‌ها و تداوم بی‌ثباتی در این کشور منجر می‌شود. وی افزود که این امر همچنین سیاست‌های امنیتی منفی و تبعات انسانی خواهد داشت.

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در خصوص عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه هشدار دادند.

یک مقام آمریکایی نیز دوشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفت، در صورت حمله ارتش ترکیه به کردهای شمال سوریه، آمریکا از این گروه‌ها محافظت نخواهد کرد.

به گفته این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، نیروهای آمریکایی دو پست نظارتی در «تل ابیض» و «رأس العین» در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه را تخلیه کرده است

فارس

پربیننده ترین خبرها