خلف وعده ریاض و ابوظبی در اعطای کمکهای مالی به سودان

خلف وعده ریاض و ابوظبی در اعطای کمکهای مالی به سودان
سه شنبه 16 مهر 1398 - 18:03

وزیر دارایی سودان گفت عربستان سعودی و امارات نیمی از کمک سه میلیارد دلاری وعده داده شده به سودان را پرداخت کرده‌اند.

العالم - آفریقا

«ابراهیم البدوی» وزیر دارایی سودان گفت که عربستان سعودی و امارات نیمی از مبلغ سه میلیارد دلار کمک مالی که در آوریل گذشته وعده اعطای آن به سودان را داده بودند، به این کشور پرداخت کرده‌اند و قرار است مابقی مبلغ را تا پایان سال‌ آینده پرداخت کنند.

ریاض و ابوظبی در پی سرنگونی رژیم «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان در آوریل گذشته، از اعطای کمک مالی به مبلغ سه میلیارد دلار به سودان به منظور نجات این کشور از بحران خبر داده بودند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دارایی سودان افزود که ریاض و ابوظبی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان ودیعه به بانک مرکزی سودان ارائه کرده و علاوه بر آن مقادیری فرآورده‌های نفتی، گندم و محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد دلار به سودان تحویل دادند.

از سوی دیگر سرهنگ «عبداللطیف عبدالله العماش» وابسته نظامی عربستان سعودی در سودان با «جمال عمر» وزیر دفاع سودان در خارطوم دیدار کرد.

العماش در این دیدار بر تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد و روابط بین ارتش‌های عربستان سعودی و سودان را ستود.

به نوشته وبگاه «المشهد السودانی»، وزیر دفاع سودان همچنین روابط بین خارطوم و ریاض را «ابدی و ریشه‌دار» خواند.

سودان از جمله کشورهایی است که در مقابل پول عربستان، صدها نیرو به یمن اعزام کرده است تا به ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم و ارتش یمن کمک کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها