گروه مسلح نیروهای ارتش آزاد سوریه برای حمایت از حمله احتمالی ترکیه به منبج اعزام شدند/ خنجر آمریکا به کردهای سوریه با خروج نظامیان آن از مرز مشترک سوریه و ترکیه

گروه مسلح نیروهای ارتش آزاد سوریه برای حمایت از حمله احتمالی ترکیه به منبج اعزام شدند/ خنجر آمریکا به کردهای سوریه با خروج نظامیان آن از مرز مشترک سوریه و ترکیه
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 10:49

گروه مسلح ارتش آزاد سوریه که به ترکیه نزدیک است در راستای حمایت از حمله احتمالی آنکارا، از مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه نیرو و خودروهای زرهی به منبج اعزام کرد.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، این اعزام نیرو همزمان با ادامه اقدامات آنکارا برای حمله نظامی به کردهای سوریه در شرق فرات صورت می گیرد و ارتش آزاد سوریه تلاش می کند جبهه ترکیه را تقویت و هرگونه اقدام نظامی از سوی کردها را مهار کند.

در همین راستا گروه "دیده بان حقوق بشر سوریه" که از مخالفان دولت سوریه و در لندن مستقر اتست، خاطرنشان کرده که گروه های مسلح همسو با ترکیه، به ارسال نیرو و تجهیزات به مناطق عملیاتی "سپر فرات" و "شاخه زیتون" ادامه می دهند و به نیروهایی که پیش تر در منبج مستقر بوده اند، می پیوندند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به تازگی از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد. این در حالی است که کردهای سوریه نیز از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده بودند. با خروج نیروهای نظامی آمریکا در مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، ‌احتمال حمله ترکیه به این منطقه افزایش یافته است.

نیروهای کرد در منطقه شرق فرات در بحران چند ساله اخیر سوریه متحد واشنگتن بودند. کردهای سوریه تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است.

وزارت دفاع ترکیه نیز دیروز دوشنبه اعلام کرد، مقدمات عملیات نظامی در شرق فرات (داخل سوریه) فراهم شده است.

نخستین عملیات ترکیه به نام «سپر فرات» در آگوست (مرداد و شهریور) سال ۲۰۱۶ منجر به اشغال مناطق اعزاز تا جرابلس سوریه شد و دومین عملیات با عنوان «شاخه زیتون» در آغاز سال ۲۰۱۸ صورت گرفت که به اشغال منطقه عفرین منجر شد و حالا ترکیه گفته که سومین عملیات نظامی خود را در شمال سوریه علیه کردها اجرا خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها