روسیه: آمریکا به دنبال آشوب در لبنان است / نقشه واشنگتن برای فروپاشی اقتصاد بیروت

روسیه: آمریکا به دنبال آشوب در لبنان است / نقشه واشنگتن برای فروپاشی اقتصاد بیروت
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 11:29

سفیر روسیه در لبنان گفت: آمریکا اخیرا با ایجاد بحران ارزی در لبنان در صدد ایجاد هرج و مرج و ضربه زدن به حزب‌الله و نیز دشمنان خود در منطقه برآمده است.

العالم ـ لبنان

"الکساندر زاسپکین" سفیر روسیه در لبنان در گفت‌وگو با روزنامه " الاخبار" به مجموعه مسائلی مانند بحران‌های منطقه و نقش آمریکا در آن اشاره کرده و اظهار داشت: آمریکایی‌ها کاملا مخالف برنامه ای هستند که روسیه ترسیم کرده و مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و قانون بین‌المللی است.

وی در خصوص بحران ارزی اخیر در لبنان شامل کمیاب شدن دلار و افت قیمت لیره لبنان در برابر آن گفت: نقشه آمریکا در لبنان مبتنی بر فروپاشی وضعیت اقتصادی این کشور و ایجاد نارضایتی و عصبانیت در مردم است و با این کار به دنبال ایجاد بی ثباتی در لبنان است و این برنامه در چارچوب جنگ آمریکا علیه دشمنان خود در منطقه جا دارد.

زاسپکین با بیان اینکه در صورت فروپاشی اقتصادی و دولت لبنان، تنها طرفی که انسجام خود را حفظ می‌کند، حزب‌الله است در عین حال اظهار داشت: پیش ‌بینی نمی‌شود آمریکایی‌ها تا این حد دست به ماجراجویی بزنند و فشار و بحران آفرینی در لبنان را ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به کشمکش و درگیری در خلیج فارس نیز گفت: هر چند احتمال وقوع جنگ بعید است، اما این وضعیت هزینه سنگینی برای همه دارد.

سفیر روسیه در لبنان افزود: اینکه برخی کشورهای خلیج فارس ایران را "شر مطلق" می‌دانند، برای گشودن باب گفتگو بین دو طرف مفید نیست، بلکه این کشورها به جای اتهام زنی باید به دنبال ساز وکارهای مشترک باشند و روند حوادث در این منطقه گفتگوی ایرانی- سعودی بدون پیش زمینه را ضروری کرده است و آمریکا از این کشمکش برای سلطه جویی بر دارایی های خلیج فارس بهره بردای می کند.

به گزارش ایرنا، وی درخصوص موضوع سوریه نیز گفت: روابط روسیه با سوریه و ایران نشان داد که مسکو چگونه می‌تواند ائتلافات خود را حفظ کند، برعکس آمریکایی‌ها که برای منافع، متحدان خود را تنها می‌گذارند.

این مقام روس ادامه داد: مسکو علاوه بر روابط دوستانه و ائتلاف با سوریه و ایران، توانست با ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج "فارس" رابطه و همکاری داشته باشد و اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا ثبات خود را حفظ کرده است.

پربیننده ترین خبرها