وزش بادهای خشک و خطر آتش سوزی در آمریکا/ برق ۹۰۰هزار خانوار در کالیفرنیا قطع می شود

وزش بادهای خشک و خطر آتش سوزی در آمریکا/ برق ۹۰۰هزار خانوار در کالیفرنیا قطع می شود
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 13:37

ایالت کالیفرنیا با توجه به کاهش میزان رطوبت و افزایش وزش بادهای خشک که می‌تواند سبب آتش سوزی شود، از امشب (چهارشنبه) به وقت محلی برای قطع ۹۰۰ هزار مشترک برق برای چندین روز آماده می‌شود.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری سی ان ان امروز (چهارشنبه) با انتشار این خبر افزود: "سام لیکاردو" (Sam Liccardo) شهردار شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه هفته جاری به ساکنان و کسبه این شهر هشدار داد که خود را برای قطعی برق چند روزه که ممکن است به یک هفته هم برسد، آماده کنند؛ انتظار می رود برق دو میلیون نفر قطع شود.

شرکت های توزیع برق "پاسفیک گاز اند الکتریک" (Pacific Gas & Electric) و "ساوثرن کالیفرنیا ادیسون" (Southern California Edison) روز گذشته(سه شنبه) اعلام کردند که حدود ۸۰۰ هزار مشترک برق در نواحی مرکزی، شمالی و ساحلی این ایالت دچار قطعی برق خواهند شد.

شرکت برق ساوثرن کالیفرنیا ادیسون همچنین از احتمال قطع برق یکصد هزار مشترک دیگر در هشت بخش از این ایالت خبر داد.

به گزارش سی ان ان، تحقیقاتی که توسط اداره جنگل داری و محافظت از آتش کالیفرنیا به عمل آمده نشان می دهد که شرکت های توزیع برق مسوول آتش سوزی هایی بوده که منجر به مرگ ۸۵ نفر و نابودی هزاران واحد ساختمانی شده اند.

اداره خدمات آب وهوایی ملی آمریکا وضعیت «پرچم قرمز» را برای روز گذشته و امروز اعلام کرد و نسبت به شرایط شدید وضعیت آب و هوایی منجر به آتش سوزی در مناطق دره ساکرامنتو، دره سن‌واکین (San Joaquin Valley) و بخش هایی از رشته کوه های نوادا که در ارتفاع کمتر از ۶ هزار فوتی (یکهزار و ۸۰۰ متری) از سطح دریا قرار دارند، هشدار داد.

"ری ریوردان" (Ray Riordan) رئیس دفتر مدیریت فوریت های اضطراری سن خوزه در این باره گفته است که با توجه به خشکی هوا، وزش تندباد و گرمای هوایی امکان وقوع هرگونه اتفاقی که منجر به یک واقعه مهیب شود، وجود دارد.

مقامات اداره جنگل داری و محافظت از آتش ایالت کالیفرنیا نیز از آمادگی پرسنل این اداره در صورت وقوع هرگونه آتش سوزی خبر داد.

سپتامبر، ماه آتش سوزی و اشتعال های سریع در ایالت کالیفرنیا است.

به گزارش ایرنا، در سال جاری میلادی و تا پیش از ماه سپتامبر بیش از ۵۴۰۰ مورد آتش سوزی در نقاط مختلف ایالت کالیفرنیا گزارش شده که نزدیک به ۶۴ هزار هکتار را در برگرفته بود.

در آتش سوزی به نام «کمپ» (Camp) که نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در ایالت کالیفرنیا رخ داد، ۸۶ نفر جان باختند و همچنین ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد ساختمانی تخریب شد و ۶۲ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا بر اثر حریق از بین رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها