واکنش آلمان به حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه

واکنش آلمان به حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه
پنج‌شنبه 18 مهر 1398 - 18:09

معاون نمایندگی آلمان در سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تاکید کرد این عملیات باعث افزایش بی‌ثباتی در منطقه و تقویت داعش خواهد شد.

العالم ـ اروپا

یورگن شولز روز پنج شنبه پیش از حضور در نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و افزود: شورای امنیت درباره حمله ترکیه به سوریه و دیگر موضوعات نشست غیر علنی برگزار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه "آلمان در شدیدترین حالت، حمله یکجانبه ترکیه به شمال سوریه را محکوم می کند"، ادامه داد: ما می ترسیم این عملیات منجر به افزایش بی ثباتی در کل منطقه و همچنین تقویت داعش شود.

معاون نمایندگی آلمان در سازمان ملل متحد اضافه کرد: سوریه اکنون با اثرات انسانی یک جنگ هشت ساله مواجه است، اکنون ما در نزدیکی یک روند سیاسی برای تشکیل کمیته قانون اساسی هستیم.

شولز خاطرنشان کرد: این چیزی است که ما به آن نیاز داریم، در حالی که عملیات نظامی ترکیه بار دیگر فاجعه انسانی را با افزایش حرکت مهاجران پدید می آورد.

وی تاکید کرد: از ترکیه می خواهیم این عملیات را متوقف و مسایل امنیتی خود را از طریق راه کارهای مسالمت آمیز پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، آلمان به نمایندگی از پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت، (انگلیس، فرانسه، بلژیک، آلمان و لهستان) درخواست کرده است نشست غیر علنی شورای امنیت درباره موضوع سوریه ، پیش از نشست رسمی امروز برگزار شود.

این نمایندگی تاکید کرده است آنچه که بیش از هرچیزی در سوریه لازم است، ثبات و یک فرایند سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها