قبرس برای رصد تحرکات ترکیه به پهپادهای تاکتیکی صهیونیستی مجهز شد

قبرس برای رصد تحرکات ترکیه به پهپادهای تاکتیکی صهیونیستی مجهز شد
شنبه 20 مهر 1398 - 17:29

وزارت دفاع قبرس برای رصد تحرکات حفاری ترکیه در آب‌های مدیترانه به پهپادهای تاکتیکی ساخت رژیم صهیونیستی مجهز شد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع قبرس به تازگی به چهار فروند پهپاد تاکتیکی «ارو استار» ساخت صنایع هوا فضای رژیم صهیونیستی مجهز شده است.

به نوشته شماره جمعه وبگاه «دیفنس ورلد» این اقدام وزارت دفاع قبرس برای رصد عملیات کاوش و حفاری ترکیه در نزدیک آب‌های ساحلی این کشور صورت می گیرد. ترکیه معتقد است برخی نواحی اطراف قبرس که مورد بهره‌برداری نفتی قرار داده، جزو فلات قاره این کشور یا مناطق متعلق به قبرس ترکیه است.

بر اساس این گزارش، کشتی اکتشافی «یاووز» ترکیه طی روزهای گذشته در فاصله ۵۱ مایل دریایی جنوب غرب قبرس لنگر انداخت. ترکیه تاکنون دو حلقه چاه نفت در حوالی جزایر شرق و غرب قبرس حفر کرده است که موجب اعتراض قبرس و اتحادیه اروپا شده است.

به نوشته دیفنس ورلد، ماندگاری پروازی این پهپاد 12 ساعت است. پهپاد ارواستار همچنین به سامانه‌های پیشرفته مخابراتی، راداری و حسگرهای لیزری مجهز است. قبرس طی قراردادی به ارزش 13 میلیون دلار به این پهپادها مجهز شده است.

ریاست جمهوری قبرس نیز در روزهای گذشته طی بیانیه‌ای شدید‌اللحن ترکیه را به استفاده از «تاکتیک‌های قلدری مربوط به ادوار گذشته» متهم و از این کشور درخواست کرد تجهیزات حفاری خود را از این منطقه خارج کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:‌ «این تحریکات جدید ترکیه نمونه بارزی از مبارزه طلبی این کشور علیه اتحادیه اروپا و و درخواست مکرر جامعه جهانی برای توقف فعالیت‌های غیرقانونی است.»

یک رسانه ترکیه‌ای نیز در روزهای گذشته از استقرار نیروها و «بالگردهای آمریکایی» در برخی پایگاه‌های «یونان» جهت رصد فعالیت‌های نظامی ترکیه در «دریای اژه» خبر داد.

ترکیه با یونان نیز بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها